بیگ بنگ: “کاوشگر اینسایت”، در ماه نوامبر 2018 بر روی سیاره مریخ قرار گرفت و اکنون نیز این کاوشگر به آرامی در حال آماده شدن برای مأموریت طولانی خود است و طی این مأموریت قطعاً به شدت تحت تأثیر تغییرات دما نیز قرار خواهد گرفت.

image aبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، ناسا اخیراً اعلام کرده است که “کاوشگر اینسایت”(InSight) اکنون سپر محافظتی گنبدی شکلش را بر روی لرزه‌سنج خود نصب کرده است. این سپر به کاهش سر و صدای پس زمینه از بادهای مریخ کمک کرده و از قرار گرفتن ابزارهای این کاوشگر در برابر گرمای مریخ نیز محافظت می‌کند. این سپر می‌تواند یک محافظ خوب برای ابزار “آزمایش لرزه‌ای برای ساختار داخلی”(SEIS) باشد. این ابزار داده‌ها را به طور دقیق جمع آوری می‌کند و به زبانی دیگر پنجره‌ای برای بررسی داخل مریخ است.

seisometerناسا مجموعه‌ای از به روز رسانی‌هایی که بر روی کاوشگر اینسایت انجام شده است را در توئیتر کاوشگر اینسایت منتشر کرد. در انیمیشنی که ناسا منتشر کرده می‌توان لحظه نصب کردن سپر محافظتی را مشاهده کرد. در حالی که در زمین لرزه سنج‌ها معمولاً در زیر سطح زمین قرار می‌گیرد، اما لرزه سنج اینسایت در قسمت بیرونی و سمت راست آن قرار دارد.

WindThermalShieldلرزه‌سنج می‌تواند امواج ساختار داخلی سیاره مریخ را ثبت کرده و به دانشمندان در توضیح مسئله پر رمز و راز “زلزله مریخ” (marsquake ) کمک کند. ابزار “آزمایش لرزه‌ای برای ساختار داخلی” برای اصلاح تغییرات آب و هوای مریخ ساخته شده است. لازم به ذکر است این ابزار در داخل یک ظرف عایق شش ضلعی قرار دارد. ماموریت سطحی این کاوشگر برای یک سال مریخی که تقریبا دو سال زمینی می شود برنامه‌ریزی شده است. آنطور که اعضای تیم گفته‌اند، احتمالا همین مدت زمان برای جمع‌آوری اطلاعات کافی برای رسیدن به اهداف اصلی ماموریت خودش، نیاز است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.