بیگ بنگ: چرا تعداد ماه لرزه‌ها خیلی زیاد است؟ تحلیل‌های لرزه نگار که توسط ماموریت‌های آپولو بر روی ماه بجا مانده تعداد حیرت‌آوری از ماه لرزه را نشان می دهند که در عمق 100 کیلومتری از سطح آن رخ داده‌اند. در واقع، 62 ماه لرزه در داده‌های گزارش شده بین سال‌های 1972 و 1977 کشف شد.

AldrinSeismometer Apolloبسیاری از این ماه لرزه‌ها به اندازه‌ای قوی نیستند که بتوانند اثاث منزل را در یک آپارتمان بر روی ماه حرکت دهند اما سنگ سخت در ماه به مدت چند دقیقه دائما حرکت می کند که خیلی طولانی‌تر از زمین لرزه‌های سنگی نرم بر روی زمین است. علت ماه لرزه‌ها ناشناخته است، اما یک فرضیه‌ی پیشرو فروپاشی گسل‌های زیرین است. صرف نظر از منبع این زلزله‌ها، مسکن‌های آتی ماه باید در برابر لرزه‌های مکرر مقاوم باشند. در اینجا عکس 50 سال پیش باز آلدرین فضانورد آپولو 11 را مشاهده می کنید که در چنین روزی گرفته است. او در کنار یک لرزه نگار قمری ایستاده و به فضاپیمای فرود قمری خیره شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. چرا در بيشتر عكس هاي آپولو ماه بستري خاكتري دارد ولي فضا پيما چيني تصوير خاك قهوه اي رنگ از ماه منتشر كرد؟

  2. سلام.من از مخاطبان چند ساله شما هستم.از سایتتون خیلی مفاهیم رو آموختم.اما اواخر خیلی کم فعالیت شدید.در حال حاضر سایت های فارسی زبانی هستند که هر روز 2 ال 3 مطلب نجومی رو ترجمه میکنن.مخصوصا قسمت تصویر نجومی.این تصاویر خیلی آموزنده و مفید هستند لطفا تصویر هر روز رو در سایت قرار بدید که مجبور نباشیم به سایت های دیگه مراجعه کنیم.به امید اینکه این سایت مثل قبل به فعالیتش ادامه بده.با تشکر.