بیگ بنگ: آیا این صورت فلکی را می‌شناسید؟ اگرچه این یکی از مشخص‌ترین گروه‌های ستاره‌ای در آسمان است، اما این شکارچی نسبت به چیزی که می بینید کامل‌تر است – شکارچی که فقط از طریق عکسبرداری با یک دوربین دیجیتالی با نوردهی بالا و پردازش دیده می‌شود.

OrionDeep GleasonAndreoدر اینجا، آلفای شکارچی(Betelgeuse)، این غول سرخ جالب با یک رنگ نارنجی بعنوان درخشان‌ترین ستاره در پایین سمت چپ دیده می‌شود. ستاره‌های سرخ و داغ شکارچی بی‌شمارند، در این تصویر ستارۀ غول‌پیکر بتا شکارچی(Rigel) در بالا سمت راست واقع شده و گاما شکارچی(Bellatrix) نیز در بالا سمت چپ دیده می شود. این سه ستاره که 1500 سال نوری از زمین فاصله دارند در کمربند شکارچی قرار دارند و از ابرهای میان‌ستاره‌ای این صورت فلکی متولد شده‌اند.

OrionDeep GleasonAndreo annotatedدر سمت راست کمربند شکارچی یک تودۀ تار وجود دارد که ممکن است آشنا به نظر برسد – پرورشگاه ستاره‌ای که به سحابی شکارچی معروف است. در آخر، حلقۀ بارنارد وجود دارد که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست – یک سحابی نشری گازی غول‌پیکر در پیرامون کمربند و سحابی شکارچی که بیش از 100 سال پیش توسط عکاس نام، ای ای بارنارد کشف شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.