بیگ بنگ: باید در نیمکرۀ جنوبی باشید و به سمت ِ جنوب نگاه کنید تا چنین آسمانی را ببینید، البته اگر خوش شانس باشید. درست در بالای این درخت تماشایی سحابی تاثیرگذار کارینا وجود دارد که یکی از معدود سحابی‌ها در آسمان است که با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت است.

CarinaPerspective Fairbairnاین عکس بسیار زیبا باید از یک مکان بسیار تاریک گرفته شده باشد تا سحابی کارینا را با چنین چشم‌اندازی بسیار نزدیک به افق ثبت کند. سحابی بزرگ ِ کارینا که NGC 3372 نامیده می‌شود منزلگاه ستارۀ متغیر اتا کارینا است که گاهی اوقات شعله‌ور شده تا به یکی از درخشان‌ترین ستارگان در آسمان تبدیل شود. در بالای کارینا، IC 2944 (سحابی مرغ دونده) قرار دارد که نه تنها شبیه مرغ است، بلکه شامل غبارهای تاریک و تاثیرگذار است.

در بالای این سحابی‌های نشری سرخ، ستارگان درخشان صلیب جنوبی قرار دارند، در حالیکه در بالا سمت چپ تصویر سحابی گونی زغال دیده می‌شود. این تصویر از شش نوردهی متوالی تشکیل شده که تابستان گذشته از پادره برناد در گویاس- برزیل گرفته شده است. حتی با توجه به برنامه‌ریزی دقیق، عکاس نجومی خوش شانس بود که این عکس را گرفته چون ابرها – برخی هنوز در نزدیکی افق قابل رویت هستند – جلوی دید را گرفته بودند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. با تشکر از سایت خوب شما
    چطور میتونم برم به صفحه آخر سایت ؟ درواقع به اولین مطالبی که سایت پست کرده
    راهنمایی کنید من رو لطفا

  2. چه عکس خوب و با جزئیاتی.دیدن سحابی از رو زمین!
    برا ما که آسمون تاریک و دیدن همچین چیزی مثل یه خیاله