بیگ بنگ: این منظره ارزش زود بیدار شدن از خواب را دارد. دنباله‌دار نئووایز قبل از طلوع آفتاب در طول هفتۀ گذشته در حال بالا آمدن بود تا علاقه‌مندان به آسمان در نیمکره شمالی را وادار کند، زود از خواب بیدار شوند.

قبل از طلوع آفتاب، عکاس توانست یکی از معدود دنباله‌دارهای قرن کنونی که با چشم غیرمسلح براحتی دیده می‌شود را رصد نماید. این مزاحم منظومه‌شمسی درونی احتمالا بعنوان دنباله‌دار بزرگ سال 2020 شناخته می‌شود. ویدئوی حاصل جزئیات طلوع دنباله‌دار نئووایز از ایتالیا بر فراز دریای آدریاتیک را با جزئیات نشان می‌دهد. این ویدئوی تایم‌لپس با بیش از 240 تصویر در مدت 30 دقیقه، ثبت شده است.

این دنباله‌دار در پیش زمینۀ ابرهای شب روشن و بدون علامت، و پیش از زمینه‌های ستارگان دوردست، خودنمایی می‌کند. نئووایز از میان ابرهای شب‌تاب موج‌دار و قبل از پس زمینۀ ستارگان دوردست طلوع می‌کند. دنباله‌دار نئووایز به طرز غیرمنتظره‌ای تاکنون درخشان باقی مانده و یون و دم‌های غباری آن از یک هسته حدود پنج کیلومتری پدید آمده است. خوشبختانه امشب، ناظران نیمکره شمالی با یک افق روشن و تاریک در سمت شمال غربی می‌توانند پس از غروب آفتاب، گلوله برفی میان سیاره‌ای را مشاهده کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه