بیگ بنگ: سیستم پرتاب فضایی(SLS) بلندترین موشکی است که تا کنون ساخته شده طوریکه ارتفاع آن ۱۱۷ متر است؛ همچنین این موشک قدرتمندترین راکتی است که قرار است قبل از جدا شدن از طبقه بالایی خود یعنی کپسول خدمه دار «اوریون» به سرعت بی سابقه ۲۳ ماخ برسد.

jgCLPzsMBeajNadSGSVbhبه گزارش بیگ بنگ، ناسا دیروز آزمایش احتراق بوسترها(موشک‌های) کناری سیستم پرتاب فضایی(SLS) را انجام داد. که قرار است در مأموریت‌ آرتمیس فضانوردان را به ماه برساند! دو بوستر کناری SLS بزرگترین و قدرتمندترین تقویت کننده‌های ساخته شده برای پرواز هستند که ۵۴ متر طول و ۴ متر عرض، دارند و هر کدامشان نیروی محرکه‌ای معادل بیش از ۱۴ هواپیمای مسافربری ۴ موتوره تولید می‌کنند.

در این آزمایش برای مدتی کمی بیشتر از دو دقیقه – به همان مدت زمانی که تقویت کننده‌ها سوخت موشک SLS را هنگام بلند شدن و پرواز برای هر مأموریت آرتمیس تأمین می‌کنند – تقویت کننده‌ی پشتیبانی از پرواز پنج قطعه‌ای در صحرای یوتا (شلیک شد) و بیش از ۳ میلیون پوند نیروی رانشی تولید کرد. ⁣در ویدئوی زیر انیمیشنی از سیستم پرواز فضایی(SLS) را تماشا کنید:

⁣‌
ناسا و نورثروپ گرومن از داده‌های این آزمایش برای ارزیابی عملکرد موتور با استفاده از مواد و فرآیندهای بالقوه‌ی جدیدی که در تقویت کننده‌های آتی قابل استفاده هستند بهره خواهند برد. این موشک پس از تکمیل در اولین گام ناسا برای رسیدن به هدف خود برای فرود انسان بر ماه در سال ۲۰۲۴، ابتدا در سال ۲۰۲۱ کپسول بدون سرنشین «اوریون» را به اطراف ماه می‌برد. این ماموریت « آرتمیس ۱» نام دارد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: space.com , NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.