بیگ بنگ: روز گذشته موشک فالکون ۹ توانست کپسول دراگون که حامل سه تن بار برای ناسا، بود را به سمت ایستگاه فضایی پرتاب کند. در این ماموریت موشک فالکون ۹ با موفقیت پرتاب شد و همچنین بوستر تقویت کننده نیز با موفقیت فرود آمد.

KEDبه گزارش بیگ بنگ، این موشک از فلوریدا پرتاب شد و ناسا به طور مستقیم روند پرتاب را پخش کرد. فضاپیمای به روز شده‌ی دراگون با تجهیزات و محموله‌های پر از بار که نیاز فضانوردان را تامین می‌کند، حامل بیش از ۲۵۰ تحقیق علمی و پژوهشی نیز است که توسط فضانوردان مطالعه می‌شوند. ویدئوی پرتاب موشک را زیر تماشا کنید:

مهمترین محموله این فضاپیما شامل: بار حاوی بافت شبیه‌سازی شده قلب برای آزمایش‌های پزشکی، خوراکی برای ایام تعطیل و اولین هوابند خصوصی است. آزمایش قلب شامل ۱۹۲ تکه بافت مهندسی شده از سلول های خونی ٦ نفر – سه مرد و سه زن – است که در یک آزمایشگاه کوچک سالم نگهداری می شوند. هدف از این آزمایش قلب، تعیین چگونگی تغییر بافت قلب در شرایط میکرو گرانش است. محققان دانشگاه استنفورد معتقدند که این بافت علائمی از آتروفی یا ضعیف شدن را نشان خواهد داد.

محموله‌های مهم دیگر شامل میلیاردها میکروب و نمونه‌هایی از سیارک برای آزمایش استخراج زیستی، یک دستگاه پزشکی جدید برای آزمایش خون سریع فضانوردان در فضا و یک اتاقک ساخته شده توسط شرکت خصوصی است تا آزمایش‌هایی به بزرگی یخچال را به خارج از ایستگاه فضایی منتقل کند. در کنار آنها ۴۰ موش نیز برای انجام آزمایش‌هایی روی استخوان و چشم به ایستگاه فضایی ارسال شده‌اند. کپسول دراگون پس از چندین ساعت پرواز به ایستگاه فضایی متصل شد، اتصال این فضاپیما را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:


‌‌crsdockedهم اکنون هفت فضانورد در ایستگاه فضایی حضور دارند که بیشترین تعداد فضانوردان در چند سال اخیر محسوب می‌شود. همینطور این اولین‌باری است که دو کپسول دراگون در ایستگاه فضایی پهلو گرفته است. فضاپیمای دراگون حدود یک ماه به ایستگاه فضایی متصل خواهد بود تا اینکه با تحقیقات و محموله‌هایش در اقیانوس اطلس فرود می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.