بیگ بنگ: محققان ناسا آزمون چهار موتور سیستم پرتاب فضایی ناسا(اس ال اس) را با موفقیت در طی ۸ دقیقه‌ (۴۹۹.۶ ثانیه) اجرا کردند.

nhqبه گزارش بیگ بنگ، هر چهار موتور RS-25 با موفقیت روشن شدند و ۱.۶ میلیون پوند نیروی پرتاب تولید کردند که برای ارسال ماموریت آرتمیس ۱ به ماه لازم است. مخازن موشک با بیش از ۷۰۰ هزار گالن اکسیژن و هیدروژن پر شده بودند تا بتواند بدون پرتاب شدن به سوی کره ماه، موتورهای خود را روشن و آزمایش کنند. بخشی از این آزمون را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

fbcbddfeedfdeسیستم پرتاب فضایی در صورت راه‌اندازی، قدرتمندترین موشکی خواهد بود که انسان تاکنون به فضا پرتاب کرده است. این موشک ۹۷ متر طول دارد. سیستم پرتاب فضایی یک «وسیله پرتابی فوق‌العاده سنگین» و تنها موشکی است که می‌تواند در یک سفر اوریون، فضانوردان و بار را به کره ماه بفرستد.«اوریون»، نوعی کپسول فضایی با قابلیت استفاده مجدد است که برای حمل انسان به فضا طراحی شده است.

sls block expanded viewدر روزهای آتی، مهندسان داده‌ها را با دقت بررسی می‌کنند تا ببینند این طبقه از موشک، آماده‌ی تحویل به مرکز کندی است یا خیر، در این مرکز این طبقه با بوسترهای دوقلوی راکت که از قبل در ساختمان مونتاژ شده‌اند، همراه خواهند شد. دولت ترامپ تاریخ بازگشت فضانوردان به کره ماه را سال ۲۰۲۴ تعیین کرده بود، اما به گفته ناسا با توجه به کمبود‌های بودجه این کار را بعید به نظر می‌رسد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.