بیگ بنگ: چهار فضانورد ساعاتی پیش به ایستگاه فضایی رسیدند، این پرواز اولین پرواز سرنشین‌دار با استفاده از یک موشک فالکون و کپسول دراگون قبلا استفاده شده بود.

سفر این فضانوردان که با کپسول دراگون اسپیس ایکس بود، بیش از ۲۳ ساعت طول کشید.‌ کپسول دراگون اسپیس ایکس، حامل “شین کیمبرو” و “کاترین مگان مک‌آرتور” فضانوردان ناسا، “آکیهیکو هوشیده” از آژانس هوافضای ژاپن و “توماس پسکی” از آژانس فضایی اروپا است. آنها شش ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری خواهند کرد.

exp crew picاین ایستگاه در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد و با سرعت حدود ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین می‌چرخد. فضانوردان برای اینکه به این ایستگاه برسند باید کم‌کم ارتفاع مداری خود را زیاد کرده و همراستا با این ایستگاه حرکت کنند و در نهایت به ایستگاه نزدیک شده و به آن متصل شوند.

cfdbc

ایستگاه فضایی بین‌المللی که نوعی آزمایشگاه علمی و مهندسی برای تحقیقات فضایی است، در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری در مدار زمین می‌گردد. جالب است بدانید در ایستگاه فضایی بیش از 3000 آزمایش توسط خدمۀ ۱۰۸ کشور مختلف، انجام شده‌ است. آزمایشاتی که به کاوش طولانی مدت انسان و ربات‌ها در سفرهای طولانی به اعماق فضا، کمک می‌کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: space.com , NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.