بیگ بنگ: ساعاتی پیش سه فضانورد چینی با موشکی که از داخل این کشور پرتاب شد راهی ایستگاه فضایی جدید این کشور در مدار زمین شدند.

Untitledآذوقه، سوخت و تجهیزاتی که این سه فضانورد در جریان اقامت در فضا به آن نیاز دارند ماه پیش به این ایستگاه منتقل شد. فضانوردان این ماموریت به مدت سه ماه در ماژول ایستگاه فضایی “تیانه” خواهند ماند و طبق اطلاعات موجود این ۳ فضانورد طی دوره مأموریت خود، دو راه‌پیمایی فضایی برای نصب تجهیزات روی ایستگاه فضایی، انجام خواهند داد.

merlin beb e fe aafa mobileMasterAtxاین نخستین مأموریت فضایی با سرنشین چین در پنج سال اخیر می باشد. در صورتی که این سه فضانورد مطابق پلان سه ماه در این ایستگاه فضایی بمانند، این طولانی‌ترین مأموریت فضایی چین در فضا می‌باشد. قبل از این در سال ۲۰۱۶ دو فضانورد چینی برای یک ماه در فضا ماندند.

APچین می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۲ ایستگاه فضایی خود را کامل کند و از آن برای انجام آزمایش‌های علمی در شرایط گرانش ناچیز استفاده کند. ایستگاه فضایی چین در فاصله‌ی ۴۰۲ کیلومتری زمین قرار دارد، یعنی ۳۲ کیلومتر بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی واقع شده است. چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. آمریکا چرا اجازه میده که این عناصر نامطلوب و خطرناک در فضا جولان بدهند ؟! بایدن نوکر چپ بین الملل و یکی از ضعیف ترین و بی بخارترین رئیس جمهورهای آمریکا . کسی که گزک داده دست چینی ها . هر طوری هم که بخواهند باهاش بازی می کنند .