بیگ بنگ: آیا تاکنون یک آسمان شب واقعأ تاریک را تجربه کرده‌اید؟ یک ویژگی رایج و حیرت‌آور کمان درخشان ِ کهکشان راه شیری است که از افق تا افق امتداد دارد. اگر در یک شهر بزرگ یا در نزدیکی آن زندگی می کنید، ممکن است با این پدیده آشنایی نداشته باشید، زیرا نورهای شهر فقط به شما اجازه می دهند تا ماه و چند ستاره را تماشا کنید.

TotnBefore Daiهرچند، امروز که روز بین‌المللی نور یونسکو است، اتحادیۀ اخترشناسی از مردم می خواهد تا با خاموش کردن چراغ‌ها، آسمان شب را روشن کنند تا بهتر آن را ببینند و در آینده آلودگی نوری را بهتر کاهش دهند. عکس پایین یک پانوراما با چهار نوردهی است که با یک دوربین دیجیتال و از یک مکان یکسان گرفته شده و نشان می دهد وقتی مردم ِ روستای کایهوکا در چین تصمیم گرفتند چراغ‌هایشان را خاموش کنند، چه اتفاقی افتاده است.

TotnAfter Dai در عکس اول ستاره‌ شباهنگ(سمت چپ مرکز) و ستاره ابط الجوزا دیده می شوند، در حالیکه در عکس بعدی هزاران ستاره همراه با کمان کهکشان راه شیری به چشم می خورند. بشر برای هزاران سال در زیر آسمان تاریک شب می زیست و ارتباط با آن هم برای میراث طبیعی و هم میراث فرهنگی اهمیت دارد.