بیگ بنگ: این یک لکه خورشیدی نیست، بلکه ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) است که در حین عبور از جلوی “خورشید” عکاسی شده است. لکه‌های خورشیدی دارای سایه‌های مرکزی تاریک، یک سایه روشن پیرامونی و فاقد کپسول‌های دراگون هستند.

IssSun Ergunدر مقابل، ایستگاه فضایی یک مکانیزم پیچیده و چندوجهی است؛ یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین فضاپیماهایی که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. همچنین، لکه‌های خورشیدی به دور خورشید گردش می‌کنند، در حالی که ایستگاه فضایی به دور زمین می‌چرخد. عبور از مقابل خورشید پدیدۀ عادی برای ایستگاه فضایی است، زیرا این ایستگاه هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخد اما در اختیار داشتن تجهیزات کافی، لوکیشن درست و زمانبندی دقیق برای ثبت چنین عکسی پدیدۀ نادری است.

این عکس برجسته که از ترکیب سه عکس درست شده، همگی از یک لوکیشن یکسان و در زمان تقریبا یکسان گرفته شده است. یک عکس – که بیش از حد نوردهی شده بود – شراره‌های سوزان خورشیدی را نشان می‌دهد. دومین عکس – که کمتر از حد نوردهی شده بود – بافت پیچیدۀ کروموسفر خورشید را نشان می‌دهد، در حالی که عکس سوم – که دشوارترین عکس بود – ایستگاه فضایی را در حین عبور از جلوی خورشید در کسری از ثانیه ثبت کرده است. بررسی دقیق شبح ایستگاه فضایی حتی یک کپسول خدمۀدراگون را نشان می‌دهد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.