بیگ بنگ: چه مدت طول می‌کشد تا به سمت خورشید رانندگی کنیم؟ “بریتنی” 7 ساله و دی جی 12 ساله یک روز عصر در هنگام صرف شام این سئوال را مطرح کردند. “جیمز” 7 ساله پیشنهاد کرد که اگر یک ماشین مسابقه‌ای واقعاً سریع داشته باشد می‌تواند به سمت خورشید سفر کند، دوستش “کریستوفر” 4 ساله نیز مشتاقانه با “جیمز” موافق است.

SDO Oct“جری” یک پیرمرد است که عادت به تخمین زمان رانندگی در سفرهای خانوادگی بر اساس مسافت تقسیم بر سرعت دارد. او به کودکان پیشنهاد می‌کند که کار با اعداد را امتحان کنند. “بیایید ببینیم چطور می‌توان با ماشین مسابقه به خورشید برسیم”… خورشید حدود 150 میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد. اگر 150 کیلومتر در ساعت رانندگی کنیم، این سفر فقط یک میلیون ساعت طول می‌کشد.” یک میلیون ساعت چقدر طول می‌کشد؟

یک سال 365 روز در 24 ساعت در روز یا 8760 ساعت است. صد سال هم 876000 ساعت خواهد بود، اما این هنوز کوچکتر از یک میلیون ساعت رانندگی است. خورشید واقعاً بسیار دور است. “کریستوفر” تحت تأثیر قرار نگرفته، اما هرچه بزرگتر می‌شود، متأثر خواهد شد. شما باید تحت تأثیر چیزی قرار بگیرید که 150 میلیون کیلومتر دورتر است و هنوز هم وقتی به آن نگاه می‌کنید چشمان شما را آزار می‌دهد!

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود تخمین فاصله رانندگی به طرف خورشید
    اما چه فایده چراکه با این همه فضای خالی در سطح زمین و فضای نامحدود هستی ما بدبخت بیچاره ها برای 50 متر خاک ناچیزش باید عمری زحمت بکشیم تا بتونیم تو این کشور صاحبش بشیم و زندگی مضخرفی داشته باشیم در درد و رنج گرانی زجه بدیم .