بیگ بنگ: این نمای زیبا از “سحابی شعله” به خوبی مناطق تشکیل ستارۀ پرغبار و پرجمعیت را نشان می‌دهد. این سحابی که به سمت کمربند شکارچی قرار دارد، 1400 سال نوری از زمین فاصله دارد.

FlamenebulaIRستارۀ درخشان “زتا شکارچی”(نطاق) در لبه‌ی سمت راست این تصویر فروسرخ از تلسکوپ فضایی اسپیتزر می باشد. این چشم‌انداز فروسرخ که گستردگی حدود 15 هزار سال نوری دارد، شما را به درون ابرهای غبارآلود تیره و گازهای درخشان می‌برد. در این نما تعداد زیادی از ستاره‌های خوشه جوان NGC 2024 را می‌بینیم که در نزدیکی مرکز عکس گردهم آمده‌اند. این ستاره‌ها حدود 200 هزار تا 1.5 میلیون سال قدمت دارند و بسیار جوان هستند.

در واقع، داده‌ها حاکی از آن است که جوان‌ترین ستاره‌ها در نزدیکی مرکز خوشۀ “سحابی شعله” متمرکز شده‌اند. این برعکسِ ساده‌ترین مدل‌های تشکیل ستاره برای یک پرورشگاه ستاره‌ای است، زیرا پیش‌بینی می‌شود تشکیل ستاره ابتدا در منطقۀ بسیار متراکم یک هسته‌ی ابر مولکولی، آغاز می‌شود. این نتیجه به یک مدل پیچیده‌تر برای تشکیل ستاره در داخل “سحابی شعله” نیاز دارد.