بیگ بنگ: این خطوط در “سحابی شکارچی” چه هستند؟ بیشتر آنها انعکاس نور خورشید در ماهواره‌ها هستند. تعداد روزافزون ماهواره‌های ارتباطی از جمله ماهواره‌های استارلینک که با چشم غیرمسلح به صورت یک سری نقاط پی در پی دیده می‌شوند، باعث نگرانی بسیاری از اخترشناسان شده‌اند. زیرا موجب «آلودگی نوری» می‌شوند.

StarlinkOrion Abolfathاز جنبه مثبت، استارلینک و ماهواره‌های مشابه باعث پویایی بیشتر آسمان پس از غروب خورشید، تسریع ارتباطات جهانی ماهواره‌ای و تامین خدمات دیجیتالی برای مناطق روستایی محروم شده‌اند. اما از جنبه منفی، این ماهواره‌ها در مدار زمین باعث می‌شوند تصویربرداری از اجرام عمقی آسمان دشوارتر شود، به ویژه برنامه‌های مشاهداتی که نیاز به گرفتن عکس درست بعد از غروب آفتاب و قبل از سپیده‌دم دارند.

آرایه‌های ماهواره‌ای آتی برنامه‌ریزی شده که در مدارهای بالاتر کار می‌کنند ممکن است بر بررسی‌های جهان عمیق که برای تلسکوپ‌های بزرگ زمینی در هر زمانی از شب برنامه‌ریزی شده‌اند، تاثیر بگذارند. این خطوط در سحابی شکارچی متعلق به ماهواره‌های استارلینک نیستند بلکه به ماهواره‌های زمین آهنگ تعلق دارند. این عکس برجسته که در دسامبر ۲۰۱۹ ثبت شده با ترکیب دیجیتالی بیش از ۶۵ نوردهی ۳ دقیقه‌ای بدست آمده است. بخشی از نوردهی‌‌ها برای نمایان کردن سحابی شکارچی ثبت شدند و بخشی دیگر نیز از ماهواره‌های عبوری عکس گرفتند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.