بیگ بنگ: چه چیزی رنگ‌های زحل را تشکیل داده است؟ این عکس برجسته از زحل نسبت به چیزی که انسان در نزدیکی این غول حلقه‌ای می‌‌تواند ببیند کمی در رنگ‌ها اغراق‌آمیز است.

SaturnColors CassiniSchmidtاین عکس در سال 2005 توسط فضاپیمای رباتیک کاسینی که در سال‌های 2004 تا 2017 به دور زحل در گردش بوده، گرفته شده است. در اینجا حلقه‌های باشکوه زحل، مستقیمأ بصورت یک خط خمیده دیده می‌شوند که بخشی از آن قهوه‌ای به نظر می‌رسد. این حلقه‌ها ساختار پیچیده‌شان را در سایه‌های تاریکی که در بخش بالایی این سیاره ایجاد کرده‌اند به بهترین نحو نشان می‌دهند. نیمکرۀ شمالی زحل تا حدی آبی رنگ به نظر می‌رسد، دقیقأ به همان دلیلی که آسمان ِ زمین به رنگ آبی است – زیرا مولکول‌ها در بخش‌های بدون ابر در جو هر دو سیاره در نور آبی، پراکنده‌تر از نور قرمز هستند. هرچند وقتی به اعماق ِ ابرهای زحل نگاه می‌کنیم، هالۀ طلایی طبیعی ابرهایش غالب می‌شود. مشخص نیست که چرا جنوب ِ زحل همین رنگ آبی را نشان نمی‌دهد – یک فرضیه این است که ابرها در آنجا در ارتفاع بالاتری هستند. همچنین مشخص نیست که چرا برخی از ابرهای زحل به رنگ طلایی دیده می‌شوند.