inspiration-mars-spacecraft
*آیا انسان‌ها قادر به بارورشدن و بچه‌دارشدن در گرانش کمتر مریخ هستند، یا خیر. این پرسشی است که پزشکان به دنبال پاسخ آن هستند!

جست‌وجوی هیجان‌انگیز برای شناختن نخستین انسان‌های عادی که پای خود را برای همیشه بر روی سیاره دیگری می‌گذارند، دیروز آغاز شد. در این تلاش سازمان Mars One اولین برنامه انتخاب فضانوردان را در نیویورک انجام می‌دهد.

فرایند این انتخاب به صورت زنده در شکل مجموعه‌ای از رویدادهای تلویزیونی در سراسر جهان انجام می‌شود که در آن بینندگان برای شرکت‌کنندگان مورد علاقه‌شان رای می‌دهند تا سفر یک طرفه به سیاره مریخ را در سال 2023 انجام دهند. این سفر از تلویزیون پخش خواهد شد.

این مناسبت مهم در واقع برای انتخاب اولین ساکنین بین سیاره‌ای صورت می‌گیرد و در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز است. هنگامی که سازمان Mars One در ماه ژانویه برنامه اعزام انسان به مریخ را اعلام کرد، بیش از هزار نفر از پیش برای این سفر ابراز علاقه کرده بودند و از زمان این اعلام تاکنون نیز هزاران نفر دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند. حاضرین در این رقابت با یک رقابت چهارمرحله‌ای سخت و حذفی رو به رو می‌شوند که اوج آن شبیه‌سازی شرایط فوق‌ ترسناک است که آن‌ها حین سفر و هنگام فرود بر مریخ با آن مواجه خواهند شد. تمامی این مراحل توسط میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان نظاره می‌شوند.

جای تعجب دارد معیارهایی که Mars One در انتخاب شرکت‌کنندگان به دنبال‌شان است، پزشکی، مهندسی یا حتی زمینه‌های هوا فضا نیستند، بلکه این کاندیداها باید دارای مشخصه‌های روانشناسانه، اجتماعی و شخصی برای ایفای نقش در گروهی کوچک و در شرایط دشوار برای مابقی حیات‌شان باشند. تمامی دیگر توانایی‌ها و صلاحیت‌ها از قبیل درجات مهندسی و پزشکی و همچنین مهارت‌های باغبانی و گلکاری پس از انتخاب، به افراد برگزیده آموزش داده خواهند شد.
mars-one-colony-astronauts
بنیاد Mars One این تصمیم را بر اساس نتایج آزمایش 17 ماهه Mars500 در روسیه اتخاذ کرده است. این آزمایش در سال 2011 به پایان رسید. این سازمان در نظر دارد چهار نفر را برای بنیان‌نهادن یک کولونی و زندگی بر روی سیاره سرخ با استفاده ازفناوری‌های موجود و آتی اعزام کند. چهار نفر نیز هر دو سال یک بار به مریخ اعزام خواهند شد و این افراد هرگز به زمین بازنخواهند گشت.

اعزام‌های اولیه تجهیزات در سال 2016 آغاز خواهد شد و امید می‌رود که SpaceX تجهیزات مورد نیاز ساکنان مریخ پس از فرود را به این سیاره حمل کند.نخستین ساکنان مریخ ممکن است دو برابر سایر افراد در خصوص تولید مثل فکر کنند. گرچه به نظر نمی‌رسد که این موضوع دشوارترین مشکل پیش روی فضانوردان آینده باشد، داشتن یا نداشتن فرزند می‌تواند یک معمای اخلاقی و زیستی عمده باشد. پزشکان اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌دانند آیا انسان‌ها قادر به بارورشدن و بچه‌دارشدن در گرانش کمتر مریخ هستند، یا خیر. گرانش مریخ 38 درصد گرانش زمین است.آن‌ها اعلام کرده‌اند که آزمایشاتشان را نخست بر روی حیوانات انجام خواهند داد و چگونگی بارورشدن آن‌ها را بررسی می‌کنند و پس از کسب نتایج لازم، این آزمایشات را در مورد انسان انجام می‌دهند.
s-e-x-in-space
با این حال این دانشمندان اعلام کرده‌اند که در نهایت باید بارورشدن را بر روی مریخ آزمایش کرد. پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (19 دی ماه سال گذشته) آغاز شده بود.این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت‌های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه‌مند با حداقل 18 سال سن می‌توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ باشند.

بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می‌شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One‌ خواهند بود. به گفته لانس دورپ، بنیانگذار شرکت Mars One نخستین گروه مسافران در سال 2023 راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی‌های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.

ایسنا
Read More : http://www.space.com/20771-mars-one-colony-pregnancy.html
http://www.space.com/20718-sex-childbirth-space-mars-mission.html
http://www.space.com/20757-private-mars-mission-night-vision.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

12 دیدگاه

  1. ضرب المثلی است که میگه رسیدن به موفقیت امری تدریجی ایت پس باید اول تلاش کرد تا به احکامت برسی

  2. بله احمد بسیار حرفت قابل درک بود ببینید انسان فردی اجتماعی و کنجکاوی است وهمیشه در حال جستجو است ولی بهزاد شما نبابد این حرفو بزنی بگی مریخ چیه برو کیش مگه شما سیاره مریخ و دیدی حرف میزنی پس اول فکر کن و بعد حرف بزن و انسان قادر به همه چیز است و به کارش هم خواهد رسید وکسی که میرود سیاره دیگر حتما میدوند چه وسایلایی نیاز دارد در انجا ببرد ممنون

  3. از لحاظ تکنولوژی بله خیلی جالب و جذابه که به یه سیاره دیگه بشه سفر کرد و حتی بشه در اونجا دایم زندگی کرد
    ولی سفر بدون بازگشت خیلی سخته و هرکی این شرایط رو قبول کنه واقعا خیلی باید خاص و از جون گذشته باشه
    ولی هرجا انسان پاش برسه بهش گند میزنه زمین مثل دسته گل بود انسان گند زد به زمین
    اگه پای انسان به مریخ و دیگر سیاره ها هم برسه باز همین اش و همین کاسه
    تصورشو بکن فقها بخوان مسایل شرعی انسان هایی که میرن مریخ رو هم تفسیر کنن!!! ههه چه شود!!!

  4. خانم هستی،انسان موجودی کنجکاوه وتاآخرعمرش نمیتونه توی سیارش بمونه واون میخوادکل کیهان زیرسلطش باشه این تازه اول تلسط ماست البته اگه خودمون جون سالم ازهمدیگربه دربردیم!

    1. اونایی که رفتن یا میخوان برن مغز خررر خوردن وقتی میدونن هیچ برگشتی تو کارشون نیست…واقعا فکر کردن بهشم ترس داره😶

      1. اقای داریوش
        یعنی نمیدونی هنوز کسی نرفته و میگی اونایی که رفتن !
        مغز خر اونایی خوردن که منتظر منجی نشستن نه کسانی که جستجوگر و کنجکاون و دنبال کشف حقیقت زندگی

    1. عزیز دلم شما که با تمام وجود میخوای بری مریخ ، اگه از بیکاری در کشور خودته اشتباه میکنی . حالا به فرض که شرائط سنی و جسمی رو داشته باشی ! این کار نیاز به روح کاوشگر داره که هرکسی نداره . . . شما باید زمینه ی زندگی رو برای نسلهای آینده ات فراهم کنی ! اونجا تراکتور و مکانیک و سمبوسه فروشی نداره که ! باید با امکاناتی که برات تهیه کرده اند و امکانات مریخ ، کار کنی ! فکر کردی حالا یه دختر خوشگل برات آماده گذاشتن ، یه 206 هم برات مقابل در پارکینگ ، گذاشتن و تو میری عشق و حال؟ شایدم یه وقت لازم شد یه سفری بری جزیره کیش مریخ !؟

      1. عزیز دل منم با این لحن با کسی صحبت نکن.
        خوشت میاد من اینجور با خودت صحبت کنم؟
        فکر کردی خودت میدونی مریخ چه خبره؟