یک کارشناس امور فضایی ناسا از وجود ساختارهای عظیم ناشناخته‌ در فضا خبر داده که مانند جاروبرقی عمل کرده و با کشاندن کهکشان‌ها به سوی خود، جهان را کج کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دیوید گلن، اولین آمریکایی حاضر در مدار اشاره کرده که انسان‌ها بر این تصور هستند که درک کاملا خوبی از قوانین جهان دارند. وی می‌گوید طبق باور انسان ما بر روی یک سیاره کوچک در مدار خورشید و در حاشیه کهکشان راه شیری که گلن آنرا یک کهکشان کاملا عادی در یک جهان بی‌نهایت خوانده، قرار داریم.

به گفته گلن، بیشتر ما فکر می‌کنیم قوانین فیزیک در جهان تغییر نمی‌کنند حتی اگر موارد آزمایشی ما میلیاردها سال نوری دورتر باشند. این نظریه اصل کوپرنیکی نام دارد که دانشمندان بیشتر دانش علمی خود در مورد جهان را بر اساس آن پایه‌گذاری کرده‌اند. اما به گفته گلن این کار می‌تواند بسیار اشتباه باشد.

article-0-1AD78E46000005DC-620_634x392

فضا یک مکان بسیار مرموز است و می تواند سازه های عظیم ناشناخته داشته باشد که مانند جاروبرقی غول پیکر” عمل کنند. این  تصویر یک سیاه چاله است که یک ناحیه از فضا است که تحت تاثیر گرانش شدید قرار دارد و هیچ چیزی حتی نور هم نمی تواند از این میدان گرانشی قوی فرار کند.

دانشمندان با بررسی نور کهکشانهای دور برای مطالعه سرعت و جهت اجسام متحرک مانند سیارات و ستارگان، شروع به بررسی محتاطانه‌تر ساختار جهان کرده‌اند. بر اساس مشاهدات آنها برخی خوشه‌های کهکشانی دور به جای اینکه طبق انتظار از یکدیگر دور شوند، به نظر می‌رسد که در یک جریان فضایی مانند یک رودخانه گیر کرده‌اند. این اجسام با سرعت های بسیار زیاد (حدود 3.2 میلیون کیلومتر در ساعت) در یک مسیر خاص حرکت می‌کنند. دانشمندان مطمئن نیستند دلیل این امر چیست اما آنرا را جریان تاریک خوانده‌اند.

گلن برای بررسی دلیل رویداد این امر، اظهار کرده که به عقیده دانشمندان باید یک چیز بزرگتر در فضا وجود داشته باشد. وی گفت: این چیز باید بسیار بزرگتر از هرچیزی باشد که دانشمندان تاکنون در جهان شناخته شده دیده‌اند. این چیز می‌تواند به قدری عظیم باشد که خوشه‌های کهکشانی در برابر آن کوتوله به نظر برسند و توسط این جاربرقی غول‌پیکر فضایی به درون کشیده شوند. به باور دانشمندان، این جسم عظیم اسرارآمیز به قدری بزرگ است که احتمالا جهان را کج کرده است.

البته به گفته گلن اکنون امکان بررسی این نظریه وجود ندارد چرا که دانش بشری از فناوری مشاهده ساختارهای عظیم خارج از جهان قابل مشاهده که شعاع آن حدود 45.7 میلیارد سال نوری است، برخوردار نیست. وی بر این نکته جالب تاکید داشته درحالی که جهان در 14 میلیارد سال قبل به وجود آمده، نور ورای جهان شناخته شده از زمان کافی برای رسیدن به تلسکوپهای بشری برخوردار نبوده است.

090917-adromeda-galaxy-02

دانشمندان مطمئن نیستید دلیل حرکت کهکشان ها در جهت های غیر معمول چیست، پدیده ای که از آن بنام جریان تاریک” یاد می شود. تصویری از همسایه کیهانی ما کهکشان آندرومدا که در چند میلیارد سال دیگر به کهکشان راه شیری برخورد می کند.

برخی دانشمندان تلاش کرده‌اند که این پدیده را با این فرضیه که یک جهان همسایه باعث کشش و شیب عجیب شده، این پدیده را توضیح دهند. به گفته گلن، اگرچه شاید زمان زیادی طول بکشد تا فناوری لازم برای شناسایی ماهیت این اجسام عظیم تولید شوند، این اجسام از قدرت کافی برای زیر سوال بردن اصل یکنواختی جهانی توسط کارشناسان برخوردارند.

Read More : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2366087

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه

  1. سلام
    دوست خوبم جناب خلیل نسب
    البته شتاب دهنده سرن با هزینه 10 میلیارد دلاری برای همین کار ساخته شده و هر روزه دنبال کشف دنیای زیر اتمی می باشد. به اعتقاد من دنیای علم در همه جهات در حال تکامل هست.

  2. قابل توجه خواهد بود که به همان اندازه که در اسمان شب غرق در ستاره ها میشویم و با تلسکوبهای قوی شاهد هزاران کهشکشان در میلیونها سال نوری که از مافاصله دارند نگاه میکنیم برای دیدن کوچکترین ذره یعنی الکترون هم به همان قدر بلکه بیشتر مبهوت و حیران میمانیم چرا که هنوز هم بشر قادر به دیدن ان حتی با چشم مصلح هم نشده است این درحالی است که پیش بینی میشود که همین کاینات و جهان عظیم از داخل همین الکترون ریز زاده شده باشد و دوباره بخواهد به ان بازگردد پس بهتر نیست که کاوشگران توجه بیشتری به الکترون داشته باشند و جای پایی از هستی رادر ان دنبال کنند زیرا قانون کوانتوم نیز زیر سایه الکترون کشف و برسی شد و موجی وذره ای بودن فتون دنیای پیرامون مارا دگرگون و قانون علیت رازیر سوال برد ایا بهتر نیست توجه بیشتری به ……

  3. مگه نه اینکه:

    (يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]
    ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم
    ورقه های طوماری که غالبا در گذشته ها استفاده می شده ورقه ای مسطح است که به علت تا شدن اندکی انحنا پیدا می کند

  4. هنگامی که ما هنوز در دنیای پیچیده یک سلول بسیار کوچک غوطه وریم٬ احساس دست یافتن به اسرار کهشانها ما را بیشتر هیجان زده میکند. من یک بیولوژیست هستم ولی معتقدم رازهای جهان روزی بدست فیزیکدانان بزرگ آشکار خواهند شد. رازهاییکه بسیار شگفت انگیز هستند. امیدوارم تا زنده هستم کشف برخی از آنها را ببینم.