بیگ بنگ: ایستگاه فضایی بین المللی 22 ساله است و چند روز قبل بیستمین سالگرد حضور مداوم انسان در این ایستگاه فضایی بود.

kLxdHnUtKvUbqJWdgkبه گزارش بیگ بنگ، در حال حاضر بزرگترین سازه مصنوعی ساخت دست بشر که در فضا قرار دارد، ایستگاه فضایی بین المللی است، این سازه 109 متر طول و 420 تن وزن دارد. ساخت و مونتاژ این ایستگاه فضایی که برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی ساخته شده و از سال 1998 آغاز شده و تا سال 2015 نیز ادامه داشته است. ایستگاه فضایی با مشارکت 15 کشور ساخته شده و برای ساختنش بیش از 150 میلیارد دلار هزینه شده است. این سازه گرانترین سازه ساخت بشر است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی نقش بسزایی در کمک به ما در درک سیاره زمین و یادگیری در مورد فضای عمیق دارد. طی دو دهه گذشته، هزاران پروژه علمی توسط فضانوردان در آنجا انجام شده و به نوعی خانه‌ای موقت برای فضانوردان و دانشمندان است. طی سال‌های گذشته ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان ۲۴۱ بازدید کننده از سراسر جهان بوده و محل موفقیت و تحقیقات علمی بوده است.

imageدوم نوامبر روز مهمی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی است زیرا ۲۰ سال از زمان رفتن فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۱ به آنجا می‌گذرد. از روز دوم نوامبر سال ۲۰۰۰ تاکنون، این ایستگاه به طور مداوم سرنشین داشته است. تاکنون ۲۲۱ راهپیمایی فضایی برای مونتاژ، تعمیر و به روزرسانی ایستگاه فضایی بین ‌المللی انجام شده است.

این ایستگاه با سرعت هشت کیلومتر بر ثانیه حرکت می‌کند و تقریبا هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور کره زمین می‌چرخد. در حال حاضر موشک سایوز متعلق به روسیه و فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس، فضانوردان را به ایستگاه فضایی منتقل می‌کنند. نحوه ساخت و مونتاژ ایستگاه فضایی را در ویدئوی زیر مشاهده نمایید:

بیش از ۲۷۰۰ آزمایش توسط خدمه ۱۰۸ کشور مختلف در ایستگاه فضایی انجام شده‌اند. این آزمایشات فناوری‌های نوآورانه مانند بازیافت ضایعات پلاستیکی و فیلتر کردن دی اکسید کربن که هر دو گام‌های حیاتی برای مأموریت های دراز مدت روی سطح ماه محسوب می شوند را مورد بررسی قرار داده‌اند.
‌‌

سایت علمی بیگ بنگ / منابع بیشتر: space.com , NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.