بیگ بنگ: به گفته “تیم پیکه” فضانورد بریتانیایی، انسان‌ها می‌توانند به لطف پروازهای ِ فضایی تجاری، نظیر موشک فالکون هوی متعلق به ایلان ماسک، در طی 20 سال آینده مریخ را فتح کنند.

به گزارش بیگ بنگ، به گفته “پیکه” راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ِ موشک فالکون هوی توسط اسپیس ایکس، موجب می شود عصر جدید و هیجان‌انگیزی در اکتشافات فضایی رقم بخورد. آژانس‌های فضایی دولتی تخمین زده‌اند که انسان‌ها در اواخر دهه 2030 بر روی مریخ فرود خواهند آمد، اما این پرواز فضایی تجاری “می‌تواند تاریخ سفر انسان به مریخ را جلو بکشد و سبب شود که این رویداد زودتر رخ دهد.

وی افزود: «”دروازه عمیق فضایی”، که یک پروژه ایستگاه فضایی هدایت شده توسط سازمان‌های متعدد با هدف فتح مریخ است؛ می‌تواند کلیدی برای اکتشافات آتی انسان‌ها در فضا باشد.» پیکه، که در سال 2016  ماموریت خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی تکمیل نمود گفت: «ما وارد عصر جدیدی از اکتشافات فضایی می‌شویم که بسیار بسیار هیجان‌انگیز هستند.» به گفته او پروژۀ “دروازه عمیق فضایی” احتمالا در سال 2022 آغاز خواهد شد. این همان چیزی است که همه ما حقیقتا به دنبال آن هستیم؛ زیرا این پروژه راه را برای فرود بر مریخ هموار می‌سازد.

تیم پیکه

پیکه گفت:« انسان‌ها در اواخر دهه 2030 بر روی مریخ فرود می آیند و این همان چیزی است که سازمان‌های فضایی دولتی و گروه اکتشاف فضایی بین‌المللی در حال کار بر روی آن هستند. اما پیشتازان پروازهای فضایی تجاری نظیر ایلان ماسک می‌توانند انتظار را برای مشاهده اولین انسان‌هایی که بر روی مریخ فرود می‌آیند به حداقل برسانند.»

در حال حاضر شرکت تولیدکننده فالکون هوی در حال بهره‌برداری از موشک‌های قدرتمندی است که بتازگی تست شدند. آقای ماسک تصمیم گرفت تا ماشین اسپرت تسلای خود، که یک مانکن در آن بود را در حرکتی نمادین و برای تست موشک فاکون هوی به فضا بفرستد. پیکه در این خصوص بیان نمود که  “ما با بلندپروازی‌های افرادی نظیر ایلان ماسک آشنا هستیم و می‌دانیم که، هدف چندین شرکت دیگر ِ فعال در این عرصه نیز فرستادن انسان به مریخ است. من تصور می‌کنم در نهایت زمانی که ما بتوانیم بر روی مریخ فرود بیاییم با این شرکت‌های دولتی و خصوصی مشارکت نزدیکی خواهیم داشت. ممکن است برخی از پروژه‌ها تاریخ را به جلو بکشند. اما، اواخر دهه 2030 یک دوره زمانی بسیار دقیق برای تحقق این رویاها خواهد بود.

ترجمه: سهیلا دوست پژوه/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: independent.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه