بیگ بنگ: ایلان ماسک می خواهد برای اینکه شرایط آب و هوایی مریخ را همانند زمین کند این سیاره را با سلاح هسته‌ای بمباران نماید.

muskبه گزارش بیگ بنگ، در مقایسه با زمین که 150 میلیون کیلومتر با خورشید فاصله دارد، مریخ 228 میلیون کیلومتر با این ستاره فاصله دارد. درجه حرارت آن به طور متوسط ​​منفی 27 درجه سانتی‌گراد است و جو آن بیشتر از دی اکسیدکربن و بخار آب تشکیل شده است. سوالی که هم اکنون به وجود آمده این است آیا ماسک واقعا قصد دارد مریخ را با سلاح هسته‌ای بمباران کند؟ به گفته وی، این راه سریع‌ترین راه ممکن برای تبدیل سیاره سرخ به سیاره‌ای شبیه زمین است که برای زندگی انسانها مناسب باشد.

در سال 2015 ، استفان کلبرت، میزبان تاک شو به شوخی گفت که ممکن است ماسک به دلیل دیدگاه‌های خود در مورد چگونگی تغییر “شرایط سیاره” مریخ و تبدیل آن به یک منطقه قابل سکونت، به یک جنایتکار بزرگ تبدیل شود. در طول مصاحبه، ماسک گفت که یک راه کند و یک راه سریع برای تبدیل مریخ به سیاره‌ای شبیه به زمین وجود دارد. وقتی از او در مورد راه حل سریع تر سؤال شد، وی گفت که این کار با پرتاب سلاح‌های هسته‌ای بر روی قطب‌های این کره امکان‌پذیر است.

ایده این است که با پرتاب ِ سلاح‌های هسته‌ای روی قطب‌های مریخ، پوشش یخی قطب‌های این کره ذوب شده و دی اکسیدکربن موجود در آنها به درون جو آزاد شود. این کار باعث افزایش ِ فشار و دمای هوا بر روی این کره خواهد شد و عملاً این سیاره را وادار می کند تا دستخوش تغییرات سریع آب و هوایی ای شود که آن را برای ساکنان انسانی‌اش دلپذیرتر خواهد نمود.

kevin gills visualization of mars with earth like oceans and lifeمریخ هسته‌ای

درست همانند آن زمان، ایلان ماسک مشغول انجام کارهای مختلفی در تسلا و اسپیس ایکس است، اما حالا به نظر می رسد که او در حال تلاش است تا این رویای خود را هم به واقعیت تبدیل کند. ماسک در آخرین توئیت خود، حرفهایش در مورد بمباران هسته‌ای مریخ را دوباره تکرار کرد، اما  هنوز مشخص نیست که آیا وی قصد دارد سلاح‌های هسته‌ای را روی قطب‌های سیاره مریخ بیاندازد یا تی شرت هایی با کلمات مریخ هسته‌ای را” به فروش برساند، اما به نظر می رسد وی حامیان زیادی دارد.

توییت او بیش از 30000 بازتوییت شد و بیش از 230000 لایک خورده است. ما نمیتوانیم هیچ اظهار نظری در این مورد داشته باشیم. کارشناسان هشدار داده‌اند که این طرح حتی ممکن است عملی هم نباشد چرا که هنوز ماموریت‌ یافتن ِ حیات در مریخ در حال انجام است.

ترجمه: سهیلا دوست پژوه/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: techtimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. واقعا هدفش از این کار چیه ؟؟
    انسان داره تموم جهان رو نابود میکنه .

  2. غیر منطقی بود چون باید خیلی محاسبات مثل ضخامت اتمسفر و اینک شاید جانداران زنده ای مثل باکتری ها وجود داشته باشند و یا ……