بیگ بنگ: ناسا با انتشار این عکس موزاییکی مملو از کهکشان، به استقبال نخستین عکس‌های “جیمز وب” رفت که در 21 تیر 1401 منتشر می‌شود.

Webb Fine Guidance Sensor Test Image

‌ناسا ۵ روز مانده به انتشار عکس‌های تمام رنگی جیمز وب، عکسی خیره‌کننده و آزمایشی از این تلسکوپ منتشر کرده که چندین ستارۀ درخشان در پیش زمینۀ تصویر به چشم می‌خورند، در حالی که در پس زمینه هزاران کهکشان ریز و درشت دیده می‌شود. «جیمز وب» این عکس عمیق در رنگ کاذب را در طی 72 نوردهی(تصویربردای) و در یک آزمایش 32 ساعته ثبت کرده است.

رنگ تصویر مایل به قرمز است که برای بهینه‌سازی کنتراست بصری انتخاب شده است. مدیران ماموریت همچنین از این رنگ برای متمایز ساختن تصاویر مهندسی وب از تصاویر علمی تمام رنگی آن استفاده می‌کنند. مراکز ستاره‌ها “سیاه” به نظر می‌رسد، زیرا این ستاره‌ها آشکارسازهای وب را اشباع می‌کنند و جهت‌گیری این تلسکوپ در طول ثبت تصاویر تغییر نکرده به همین خاطر مراکز ستاره‌ها ثبت نشده است.

“جیمز وب” که با عنوان “ماشین زمان” نیز توصیف می‌شود به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند اجرام فضایی را در نور فروسرخ رصد کند. عکس‌های اولیه جیمز چشم‌انداز علمی جسورانه‌ای برای اکتشاف کیهان نشان می‌دهد. محققان و عموم مردم امیدوارند با انتشار عکس‌های رنگی جیمز، شگفتی‌های دیگری از کیهان برملا شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. حدود۸ ماهی فکر کنم میشه منتظر تصاویر جیمزوب هر روز اخبار را رصد میکنم. بی صبرانه منتظر تصاویر و اکتشافات جدیدش هستیم