بیگ بنگ: جاستین نگ، عکاس سنگاپوری با ترکیب تکنیک‌های مختلف عکاسی، تصاویری بدیع از رد ستارگان آسمان ثبت کرده که گلچینی از این تصاویر را در ادامه می‌بینید.

s5

به گزارش خبر آنلاین، از آن‌جا که حساسیت حسگرهای الکترونیکی دوربین‌های عکاسی نسبت به چشم انسان ضعیف‌تر است، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثر نور ضعیف ستارگان روی این حسگرها ثبت شود. یکی از روش‌های عکاسی از اجرام سماوی، این است که شاتر دوربین برای چندین دقیقه باز بماند تا نور بیشتری گردآوری شده و تصویر بهتری ثبت شود.

s4

اما اگر دوربین ثابت باشد، اثر گردش وضعی زمین نیز در این تصاویر ثبت شود. از آن‌جا که زمین در هر 23 ساعت و 56 دقیقه و 4 ثانیه یک بار به دور خود می‌گردد، از نظر رصدگران زمینی این‌طور به نظر می‌رسد که آسمان نیز در حال گردش به دور ستاره قطبی است و به همین دلیل وقتی دریچه شاتر دوربین برای مدتی طولانی باز بماند، اثر این حرکت به صورت یک منحنی ثبت می‌شود.

s3

شما می‌توانید در برخی از این تصاویر، رد دایروی ستارگان را ببینید که همگی به دور ستاره قطبی (نزدیک به قطب شمال سماوی) در گردشند. اما در برخی تصاویر ردی مارپیچی را ملاحظه می‌کنید که البته طبیعی نیست و حاصل یک تکنیک عکاسی است.

s6

برای ثبت رد مارپیچی، عکاس با استفاده از یک موتور خاص توانسته زوم لنز دوربین خود را به‌شکلی منظم و پیوسته تغییر دهد. در یک تصویر نیز رد عمودی و صافی از ستارگان دیده می‌شود که مربوط به ناحیه استوای سماوی است، جایی از آسمان که مسیر حرکت ستارگان متناظر با دایره عظیمه کره آسمان است و به همین دلیل صاف به نظر می‌رسد.

s.1

مشاهده عکس های بیشتر : Justin Ng Photo

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.