بیگ بنگ: تلسکوپ های حسی جدید به ستاره شناسان اجازه می دهد تا گرمای تلف شده ی تمدن های پیشرفته ی فضایی را که می توانند نشانه ای از وجود آنها باشد و در مقیاس کهکشانی رها شده باشند را تشخیص دهند.

advancedalie

به گزارش بیگ بنگ، پروفسور مایکل گریت مدیر موسسه نجوم رادیویی در هلند(ASTRON) با استفاده از مشاهدات رادیویی از کهکشان های کاندید برای مشاهده تمدن های پیشرفته نشان داد که این تمدن ها یا نادرند یا به طور کلی در جهان محلی وجود ندارند. انتظار می رود تمدن های پیشرفته (یا تمدن نوع 3) از طریق انرژیی در مقیاس کهکشانی در طیف مادون قرمز و حرارت های مهم تلف شده ی گاما، قابل تشخیص باشند.

یک تیم اختر شناسان به رهبری دکتر “جیسون رایت” لیستی از صدها کهکشان کاندید را که در آنها تشعشع فروسرخ غیر عادی مشاهده شده، را تهیه کردند. اگرچه این تششعات نادر هستند، اما یکی از مشکلات این است که تشعشات می توانند در نتیجه ی فرآیند های طبیعی اختر فیزیکی مرتبط با ایجاد گرمای گرد و غبار ستاره ای حاصل شده باشند.

پروفسور مایکل گریت با اندازه گیری های رادیویی روی بهترین نامزدهای کهکشانی کشف کرد که اکثر این سیستم ها با فرآیند های اختر فیزیکی طبیعی تشعشع ساطع می کنند. بعنوان نمونه یک رابطه جهانی شناخته شده وجود دارد که بعنوان همبستگی امواج فروسرخ در کهکشان ها نامیده می شود، یعنی حضور امواج رادیویی نشان می دهد که تشعشعات ناشی از گرمای کارخانه های بیگانه نیست و در واقع حاصل از گرد و غبار و تشعشعات حاصل شده از مناطق عظیم شکل گیری ستاره میباشد.

galaxy civilizationsپروفسور گرت توضیح می دهد: « تحقیقات دانشگاه پن به ما می گوید که این سیستم ها بسیار نادر هستند، اما آنالیزهای جدید یک حقیقت غیر قابل انکار را نشان می دهد که تمدن پیشرفته نوع 3 اساسا در جهان محلی وجود ندارند، به نظر من امشب می توانیم به آرامی در تخت خواب بخوابیم زیرا به نظر نمی رسد تمدن های بیگانه قصد تهاجم داشته باشند.»

جدای از شوخی، استاد گرت می گوید: تعدادی از نامزدهای کهکشانی وجود دارند که روابط اختر فیزیکی آنها مخفی اند و نیازمند تحقیقات بیشتر هستند ولی احتمالا توضیحی اختر فیزیکی طبیعی برای آنها وجود دارد. همچنین این تکنیک می تواند برای تشخیص تمدن های کمتر توسعه یافته(تمدن نوع 2) که رایج هستند و منابع محدود تری در مقیاس زیر کهکشانی دارند مورد استفاده قرار گیرد، اما چندین تمدن باقی می مانند که می توانند از ما پیشرفته تر باشند که امکان وجودشان هست، البته زمین در بین این تمدن ها قرار نمی گیرد، چون به اندازه ی کافی پیشرفته نیست.

پروفسور گرت قصد دارد به جست و جوی تمدن های کمتر پیشرفته بپردازند. او می گوید مقداری نگرانی درباره تمدن های نوع سوم می تواند وجود داشته باشد، اما این چیزی نیست که قوانین فیزیکی ما بتواند آنها را پیش بینی کند. شاید هم تمدن های پیشرفته ای وجود داشته باشند که انرژی هدر رفته ی آنها بسیار پایین باشد و گرمای ایجاد شده از درک فیزیکی کنونی ما خارج باشد. برای ما مهم جست و جو برای یافتن اثری از هوش فرازمینی است که بطور کامل بتوانیم آنچه در کیهان می گذرد را درک کنیم. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: phys.org

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

8 دیدگاه

  1. دقیقآ منم مثل A.S.T هم نظرم شدید منم مثل شما فکر میکنم داداش منم همین نظریه شمارو دارم البته خیلی از کسایی که من میشناسم و مثل همه ما به نجوم این چیزا علاقه دارن وقتی بحثه فرازمینها پیش میاد اونا هم همین نظر رو میگن که احتمالآ اینا که ما میبینیم تو فیلما یا عکسا اینا همین روباتایی که ما تو زمین میسازیم واس خیلی کارها اینا هم همون روباتای فضایی هستن که فرازمینیها میسازن با هوش بالا واس تحقیقات و سفر بین ستاره ای البته من چنتا موضوع مقاله خوندم در این مورد دانشمندان و نظریه پردازان زیادی این موضوع رو قبول دارن و میگن به احتمال زیاد میتونه همین که گفتم وجود داشته باشه با احتمال بالا نسبت به یه سری دیگه از نظریه ها در مورد فرازمینیها ولی کاش یه روزی ما ببینیمشون باهاشون تو کمال صلح مراوده داشته باشیم و بتونیم بریم به سیارشون و یه کم رویایی تخیلی تر با دختراشون ازدواج کنیم یا بالعکس پس اون موقع ببینید بچه به دنیا اومده از این ۲ نژاد چی میخاد بشه شاید بشه توررر یا کاپیتان امریکایی یا سوپر من اگه بشه چی میشه نمیدونم خدا داند ولی ایشالا که بشه در اخر هم بگم بعد مراوده با این دوستان فضایی مثلآ اژانسهای هوایی میزنن تور ۱ هفته ای سفر به جزیره مثلآ به اسم فضایی کودوروسو در کهکشان راه شیری در منطقه ماکیان منظومه تراپیست ۱۰۰ سیاره الوالا ۰۱۰۰۰۵۶۷ ghdsa خخخخ من خیلی تخیلی بافم خدایی خوندین مسخره نکنین منو یه نظره تخیلی و با مزه هستش دیگه اصلآ از کجا معلوم شاید یه روز همین اتفاقایی که گفتم بیوفته ایشالا به امید خدا

  2. اگر آن موجودات چشم درشتی که در بعضی ویدیوهای گرفته شده وجود دارند واقعی باشند مطمنا خود فضایی های هوشمند نیستد ! آن موجودات چشم درشت یا حیوانات باهوش خانگیشان هستند یا خود فرازمینی ها آنان را تکامل داده اند در آزمایشگاههایشان برای جستجو در سیارات دیگر شبیه زمین . شاید فکر کنید تخیلیه ولی این نظر قطعی من خواهد بود.

  3. در کل همان طور که گفتم اونا مارو خیلی وقته زیر نظر دارن یه عمر هم هست دارن میان رو زمینو میرن خود دولت ها هم که کلی عملیات محرمانه دارن انجام میدن حتی همین الانشم خیلی مسخره هست یا این پروفسورها خودشون زدن به اون راه یا دولت های ابر قدرتی مثل امریکا دارن مردمو مسخره میکنن تازه به قول دوستمون اینم هست که شاید حیات هوشمند در جایی غیر از زمین باشه که هست ولی خب شاید هنوز در عصرحجر مختص به خودشون هستن شاید هنوز دارن با شمشیرو تیرکمون کار میکنن دمو دستگاهو نیروگاهو فلان ندارن که بشه با تلسکوپ حسی کشفش کرد اما در کل گول این چیزارو نخورین همش فیلمه. تمدن پیشرفته نوع یکو دو سه رو نمیدونم اما اونقدر پیشرفته هستن که یه تلسکوپ حسی رو دور بزنن اما به غیر از اون اینطوری بهتون بگم که روحتون هم خبر نخواهد داشت که چقدر در کشف تمدن های پیشرفته دولتی مثل دولت امریکا موفق بوده یا خود ناسای بزرگ توانا کی و چه نوع به قول معروف سفینه هایی رو از زمین میفرسته بیرون کجاها میرن یا چیکار میکنن در کل هر ارگانی یه بخش محرمانه داره و دقیقا همون بخشش هیچ روده راستی تو شکمش نداره بخش هایی که دست به هرگونه حرکاتی میزنن بدون اهمیت به هیچ چیز تنها چیزی که واسشون مهم هست لو نرفتنو پنهان کاریو مظلوم نمایی دروغ گفتن هست منو شما هم که مردم باشیم این وسط بازیچه هستیم هردروغی دلشون میخواد میدن به خورد ما پس اگه به امریکا سفر کردین زیاد گول دولت مردان محترموشونو نخورین سرتاپا تو افکار محرمانه حالا از هر نظری غرق هستند ولی با این حال موفق نبودن و کلی اسنادو مدارکو فیلمو سندو عکس از زیر دستشون در رفته که 50% واقعیت هستند زیاد به دولت هایی که ابر قدرت و تکلوژی بالایی دارند اعتماد نکنین.

  4. چرا همش دنبال تمدن پیشرفته میگردن؟مگه تا قبل از پیدایش انسان متفکر موجود زنده روی زمین نبود؟اونا هوشمند بودن؟ممکن هست حیات در جایی غیر از زمین باشه ولی الزامی در هوشمند بودنش نیست.ما هنوز با یکی از انواع موجود زنده روی زمین نتونستیم رابطه هوشمندانه برقرار کنیم بعد با اونطرف کهکشان دنبال ارتباطیم!‏

  5. این تمدن هایه پیشرفته که یه عمر هست از نوع ونژاد هایه مختلفشون دارن میان رو زمینو میرن کلی هم مدرکو سندوفیلم چه اشکار و چه محرمانه اشکار شده و چه محرمانه اشکار نشده هست دربارشون درضمن اینو همیشه بدونین که اگه اونا نخوان که کشف بشن پس عمرا کشف یا شناسایی نمیشن اونم بیرون از اینجا تو این جهانه به این گندگی و تکلوژی عقب افتاده ای که ما نسبت به اونها داریم پس کشکی نیست که با یه مشت امواجو تلسکوپ حسی بشه چیزی رو کشف کرد از کجا معلوم که از ابتدای نسل بشر مارو زیر نظر نداشته باشند که حالا ما بخوایم سه سوت شناسایی کنیم اونارو.