بیگ بنگ: دانشمندان “دانشگاه لیورپول” می‌گویند همان فرایندهایی که موجب عدم رشد عضله در فضانوردان می‌شود، سبب ضعیف شدن آنها در سنین بالاتر نیز می‌شود.

ISSبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، در حال حاضر پژوهشگران قصد دارند تا در ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایشاتی انجام دهند تا دریابند می‌توان روند ضعیف شدن بدن فضانوردان را معکوس یا آن را متوقف کرد. آنها طی این آزمایشات قصد دارند سلول‌های عضلانی رشد یافته آزمایشگاهی را به فضا ارسال کنند، آنها انتظار دارند که این عضلات در فضا عملکردی مانند عضلات یک فرد مسن داشته باشد.

پروفسور “مالکوم جکسون” از موسسه “Ageing and Chronic Disease” گفت: ما می‌دانیم که در زمین عضلات افراد مسن و حیوانات به ورزش و تمرین پاسخ نمی‌دهند اکنون می‌خواهیم بدانیم که آیا عملکرد عضلات در فضا نیز به همین صورت است یا خیر. ما می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم تا ببینیم که آیا می‌توان این روند را معکوس کرد یا خیر. انتظار می‌رود آزمایشات نشان دهد که میکروگرانش در فضا باعث کاهش تولید پروتئین حیاتی که برای حفظ توده عضلانی لازم است، می‌شود. ریزگرانش یا میکروگرانش به شرایطی گفته می‌شود که همانند بی‌وزنی و گرانش صفر(zero-g) است با این تفاوت که نیروی گرانش دقیقا صفر نیست.

این تحقیق به صورت خودکار در داخل ظروف مهر و موم شده حاوی داربست چاپ ۳ بعدی مینیاتوری با ساختارهای عضله انسانی که از نظر الکتریکی تحریک می شود، انجام خواهد شد. “گراهام تارناک”، مدیر اجرایی آژانس فضایی انگلیس، گفت: انجام تحقیقات عضلانی در جامعه مهم است. چالش بزرگی در جهت فعال نگه داشتن افراد وجود دارد و در تلاشیم تا دریابیم افراد در شرایطی مانند فضا که نمی‌توانند فعالیت زیادی داشته باشد چگونه می‌توانند توده عضلانی را حفظ کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: news.sky.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.