بیگ بنگ: آلیسا کارسون دختر ۱۷ ساله‌ای از لوئیزیانای آمریکاست که سازمان فضایی امریکا(ناسا) به او آموزش‌های فضانوردی می دهد. بزرگ‌ترین آرزوی آلیسا این است که اولین انسان در کره مریخ باشد و برای ماموریت نخستین انسان کره مریخ در سال ۲۰۳۳ تلاش می کند.

landscape ydray desigual r v copy qcاو جوان‌ترین دانشجو و فارغ التحصیل آکادمی Possum است که مدرک فضانوردی و آموزش‌های فضایی را گرفته است. آلیسا مدارک تحصیلی‌اش را به چهار زبان زنده دنیا (انگلیسی، چینی، فرانسه و اسپانیایی) گرفته است. جالب است که آلیسا در این سن کم توانسته است به این درجه از موفقیت برسد. همانطور که دوستان آلیسا می گویند او می داند که برای رسیدن به موفقیت هایش نمی تواند ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد و به همین دلیل حتی فکرش را از ذهنش دور کرده است.

آلیسا علاوه بر تمام اینها یک سخنران عمومی است و علایق مردم را به تحقیقات فضایی بیشتر کرده و آنها را تشویق به رسیدن به رویاهایشان می کند. او می گوید: «همیشه رویاهایتان را دنبال کنید و به کسی اجازه ندهید آن را از شما بگیرد.» آلیسا برای رسیدن به اهدافش از تمام فضانوردها مخصوصا فضانوردهای زن الهام گرفته است که مسیر را برای او هموار کرده‌اند.

nasaهمه چیز از زمانی شروع شد که آلیسا تنها 3 سالش بود و بعد از دیدن کارتونی درباره سفر انسان‌ها به مریخ به پدر خود گفت می خواهد فضانورد بشود و می خواهد یکی از کسانی باشد که به مریخ می روند. پدرش هیچ ایده ای نداشت که این حرف بداهه در واقع آغاز تلاشی مادام‌العمر خواهد بود. تنها در سن 17 سالگی او لیستی از دست‌آوردهایش را نوشته:

– تماشاچی 3 پروژه پرتاب شاتل فضایی.

– هفت بار حضور در کمپ فضایی.

– سه بار حضور در آکادمی فضایی.

– یک بار حضور در آکادمی روباتیک.

– جوان‌ترین فارغ التحصیل آکادمی فضایی پیشرفته.

– حضور در اردوگاه سالی راید مربوط به موسسه تکنولوژی ماساچوست و مشارکت در 3 اردوگاه روزانه به سرپرستی “سالی راید”.

– در سال 2012 و 2013 تحصیلات خود را در کمپ‌های فضایی ترکیه و کانادا ادامه داد و تبدیل شد به اولین انسانی که در هر سه اردوگاه فضایی زمین دوره آموزشی گذرانده است.

– بازدید از 14 مرکز پژوهشی ناسا در 9 ایالت

alyssa carson marsa ayak basacak ilk insanاو بعدها بعنوان یکی از هفت سفیر مارس 1 انتخاب شد، مامورتی که هدف آن ایجاد یک کلنی انسانی در مریخ در سال 2033 است. در اکتبر 2016 آلیسا جوان‌ترین کسی بود که برای رفتن به فضا و کارآموز فضانوردی تایید شد. از دیگر فعالیت‌های او سخنرانی‌های انگیزشی برای کودکان و نوجوانان بخصوص دختران است. او همچنین یک خیریه با نام بنیاد بلوبری را برای کودکان راه‌اندازی کرده است. به گفته او:« من بنیاد بلوبری را شروع کردم تا به بچه‌ها فرصتی بدهم که شاید به طرق دیگر بدست نیاید. من می خواهم الهام‌بخش بچه‌ها برای برآورده ساختن آرزوها و لذت بردن در حین یادگیری باشم.»

ترجمه: علیرضا هموطن/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع بیشتر: nasablueberry.com , techtimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

11 دیدگاه

  1. دقیقا منم به عنوان یه دختر بچه ی رویا پرداز آرزو هام مث این دختر بود…
    ولی این چند ماه زندگیم تغییر کرد و به فیزیک خوندن و همینجا موندن وابسته شدم. الان هم فضا نوردی رو دوست دارم ها! ولی نه به اندازه ی فیزیک نظری….

  2. نسل اولی های بشر با ژنوم اصلاح شده!
    موجودی که در 3سالگی انتخاب میکنه و تصمیم میگیره!
    طراحی شده برای زندگی در تنهایی بدون فرو پاشی ذهن, نداشتن غریزه جنسی=احساس تنهایی نکردن و برقراری راحتتر ارتباط اجتماعی با اعضای رباتیک جامعه آینده یا حتا موجودات غیر بشر!!!

    1. به نظر من احساسات نسبی خوب یعنی همه مکان و زمان ها هم خوب نیست
      مثلا در تصمیم گیری یا مثل دوست ما در بالا اشاره کرد در جنگ ها
      به نظر من دلسوزی و احساسات هیچ مشکلی حل نمیکنه

  3. و اینجاست که فرقی که امکانات و شرایط مشخص میشه. همین چند روز پیش دختری به سن و سال ایشون توی افغانستان توی کلاس درس در اثر حمله انتحاری تکه تکه میشه. اون هم چنین روحیه ای داشت و دنبال رویا هاش بود.

    1. شما یکم برای مطالب سایت علمی حساسی!!!
      برا سلامتیتون خوب نیست!
      به مغزتون فشار میاد و دچار همورویید میشید!

      1. خوشبحال شما که حساس نیستین چطور مثل شما بشم؟ نسل اول… غریزه جنسی. کلا فشار بهتون نمیاد. ایول

  4. چند وقت پیش که خود ناسا سفر به مریخ رو فعلا غیر ممکن دانسته که
    خبرش در همین سایت
    ولی درکل تحقیقات هیجانی و جذاب