بیگ بنگ: مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل ناسا مجموعه ای متنوع از 500 کهکشان رنگین را نمایش می دهد که همچون الماسی در حال درخشش هستند.

Swimming in Sculptorبه گزارش بیگ بنگ، این تصویر گسترده آسمانی و دیدنی در طول مطالعه خوشه ی کهکشانی آبل 2744، خوشه ای با تقریبا 500 کهکشان، ثبت شده است. این خوشه همچنین به نام ACO 2744 و جعبه پاندورا شناخته می شود که حدود 4 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد و در صورت فلکی سنگتراش (حجار) واقع شده است. این عکس با استفاده از دوربین میدان گسترده 3 هابل (WFC3) و دوربین پیشرفته نقشه برداری (ACS) به عنوان بخشی از برنامه ی مرزی میدانی گرفته شده است.

این اطلاعات از طریق سه فیلتر به دست آمده است: فیلتر مادون قرمز نزدیک(F814W)، فیلتر آبی (F435W)و یک فیلتر باند V-گسترده (F606W). در حالی که یکی از دوربین های هابل روی خوشه ی کهکشانی آبل 2744 تمرکز کرده بود، دوربین دیگر قسمت های مجاور آسمان ِ نزدیک به خوشه را مشاهده کرد. در این نمای فوق العاده کهکشان های بی شمار با سنین مختلف، شکل و اندازه گنجانده شده اند، که همراستا با مشاهدات فرا ژرف تلسکوپ فضایی هابل هستند. علاوه بر نمایش زیبای کهکشان های دوردست، این مشاهدات میدانی همراستا به اخترشناسان در درک چگونگی مشابه بودن جهان در جهات ِ مختلف کمک خواهد کرد.

ترجمه: سپیده محمدزاده / سایت علمی بیگ بنگ