بیگ بنگ: روز یکشنبه “ریچارد برانسون” به همراه سه سرنشین دیگر به ارتفاع ۹۰ کیلومتری زمین رسیدند تا پرواز زیرمداری را تجربه کنند. آنها در ارتفاع بالا چند دقیقه شرایط بی‌وزنی و معلق شدن را تجربه کردند.

vss unityشرکت ویرجین‌گلکتیک برای این سفر فضایی از یک موشک کلاسیک استفاده نکرد، بلکه یک هواپیمای حامل را به کار گرفت که از باند بلند شد و سپس فضاپیمای آویخته به زیر آن در ارتفاع رها کرد تا به لبه‌ی فضا برسد. دو خلبان در هواپیمای حامل و چهار سرنشین از جمله ریچارد برانسون میلیارد و مالک شرکت ویرحین گلکتیک در فضاپیمای موسوم به وی اس اس یونیتی بودند. پیام ریچارد برانسون از فضا برای رویاپردازان نسل آینده را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

در بالاترین نقطه مسیر این پرواز برانسون و همسفرانس برای مدت کوتاهی بی‌وزنی را تجربه کردند. در این مقطع اوج، موتور فضاپیما خاموش شده و مسافران در سفینه معلق می‌شوند. در این حالت فضانوردان منظره وسیعی از زمین را در زیر و سیاهی و خلاء را در بالا مشاهده کردند. با موفقیت این مامورین سرنشین‌دار صنعت گردشگری فضایی یک گام رو به جلو برداشت. قیمت بلیط شرکت ویرجین گلکتیک برای هر مسافر ۲۵۰ هزار دلار است. ۲۹ تیر نیز جف بزوس مالک شرکت آمازون با موشک نیوشپرد به فضا سفر می‌کند.

Untitledآقای برانسون شرکت ویرجین گلکتیک را در سال ۲۰۰۴ و با هدف ساخت یک فضاپیمای مسافرتی جهت حمل ۲ خلبان و ۴ مسافر تاسیس کرد. مطابق هدف‌گذاری اولیه قرار بود این شرکت فضاپیمایی بسازد که بتواند در ناحیه بالاتر از ۸۰ کیلومتری سطح زمین، موسوم به «فضای بیرونی» خارج از مرز قراردادی زمین و فضا، پرواز کند. بالاخره ریچارد برانسون امروز توانست به آرزوی دیرین خود که سفر به فضا بود دست یابد و به اولین میلیاردری تبدیل شد که با وسیله نقلیه‌ای که ساخت شرکت خودش بود، به فضا سفر کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: nytimes.com , space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.