بیگ بنگ: زمین امروز از فضا چگونه به نظر می رسد؟ برای پاسخ به این پرسش ماهواره NOAA از مرکز فضایی گودارد ناسا که در حال چرخش به دور زمین میباشد، عکسی خیره کننده از قاره آمریکا را در روز زمین به نمایش گذاشت.

13989104603_a0f5c13fe6_bعکسی از زمین که توسط ماهواره NOAA در 22 آوریل 2014 گرفته شد.

گفته می شود یکی از دلایل آغاز پاسداشت روز زمین در سال 1970 کلید خورد. جایی که فضانوردان ماموریت های آپولو عکس های شگفت انگیزی از زمین در فضا گرفتند و چهره کره دوست داشتنی ما را در تاریکی فضا بیشتر نمایان کردند، تا ما بیشتر قدر این گوهر را بدانیم. بیاید در روز زمین برای آن جشن بگیریم و از این نقطۀ آبی کمرنگ بیشتر نگهداری کنیم.

روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می شود) برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد نیز هر سال در اعتدال بهاری، این روز را جشن می‌گیرد. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی جان مک‌کانل معرفی شد و توسط سناتور آمریکایی گیلورد نلسون به عنوان یک جلسهٔ آموزشی در مورد محیط زیست بنیان گذاشته شد. بسیاری از کشورها هفته زمین را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیتهای زیست محیطی اختصاص می‌دهند.

مطالعه بیشتر در: Earth Day

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.