بیگ بنگ: محققان بتازگی ۴ کهکشان کوچک را کشف کرده‌اند که در حال چرخش به دور کهکشان “راه شیری” هستند و احتمالا قدیمی‌ترین “کهکشان‌های اقماری” کیهان باشند.

c milky way and surrounding dwarf galaxies splبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، اخترشناسان موفق به کشف ۴ کهکشان اقماری کوچک شدند که زمان تولد آن‌ها به ۱۳ میلیارد سال پیش باز می‌گردد. این کهکشان‌ها مدت کوتاهی پس از بیگ بنگ متولد شدند و به دور کهکشان “راه شیری” می چرخند. “کهکشان اقماری” کهکشانی است که به صورت مداری، دور یک کهکشان بزرگ می‌چرخد. این گردش بر اثر کشش گرانشی است. ستاره‌شناسانی که این کهکشان‌ها را کشف کردند، این یافته‌ها را به بقایای باقی مانده از انسان‌های نخستین تشبیه کردند.

بنا بر اعلام محققان “مرکز اخترفیزیک هاروارد” و موسسه محاسبات کیهانی دانشگاه “دورام” این اکتشاف جدید موجب بروز تکاملی جدید در مطالعات کیهان است. این کهکشان‌ها که ” Segue-۱”، ” Bootes I”،” Tucana II” و ” Ursa Major I” نام گرفته‌اند، نور بسیار ضعیفی دارند و جزء ابتدایی‌ترین کهکشان‌های متولد شده در کیهان هستند.

many smaller galaxies surround
در تصویر نمایی از کهکشان‌های اقماری در اطراف یک کهکشان شبیه‌سازی شده را می بینید. دایره‌های آبی، کهکشان‌های اقماری روشن‌تر را نشان می دهد، در حالی که دایره‌های سفید کهکشان‌های اقماری فوق‌العاده کم نور را نشان می دهد

زمانی‌ که جهان ۳۸۰ هزار ساله بود، اولین اتم‌های کیهان شکل گرفتند. “هیدروژن” اولین و ساده‌ترین اتمی بود که تشکیل شد. یکی از محققان این پروژه گفت: یکی از جنبه‌های حائز اهمیت این پروژه این است که این اکتشاف، مکملی میان مدل‌های پیش‌بینی شده و داده‌های واقعی است. نتایج این مطالعه در ” The Astrophysical Journal” منتشر شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: dailymail.co.uk