بیگ بنگ: هلیکوپتر نبوغ در چهارمین پرواز خود در مریخ به ارتفاع ۵ متری رسید و توانست در طی ۱۱۷ ثانیه، مجموعا ۲۶۶ متر در جهت افق پرواز کند.

NASAs Ingenuity Mars Helicopter Fourth Flightبه گزارش بیگ بنگ، این بالگرد کوچک در طول یک مسیر رفت و برگشت ابتدا ۱۳۳ متر به سمت جنوب پرواز کرد و سپس این مسیر ۱۳۳ متری را بازگشت. شب گذشته بالگرد مریخی نبوغ برای چهارمین بار در سیاره سرخ پرواز کرد اما این پرواز “نبوغ” کمی متفاوت بود چرا که این بالگرد طی این پرواز مسافت بیشتری را طی کرد و سرعت بیشتری را نیز نسبت به پروازهای قبلی ثبت کرد. در این ویدئو بخشی از فیلم‌هایی که نبوغ در طی پرواز دوم و سوم خود ثبت کرده را می‌توانیم ببینیم.

نبوغ ۲ دوربین به همراه دارد که اطلاعات پرواز را ثبت می‌کند. وزن تقریبی این بالگرد ۱.۸ کیلوگرم است و پرواز موفقیت‌آمیز این بالگرد کوچک، درهای منافع علمی و تجاری جدیدی را در مریخ باز می‌کند. نبوغ” برای پرواز در جو بسیار نازک مریخ که ۹۹ درصد نازک‌تر از جو زمین است، بسیار سبک وزن طراحی شده است.

طی پرواز چهارم بر فراز مریخ، نبوغ عکس‌های بیشتری را از سیاره سرخ ثبت کرد. داده‌های حاصل از پروازهای “نبوغ” در مریخ طی ماه جاری می‌تواند به طراحی سایر هوانوردها برای پرواز در مریخ و سیارات دیگر استفاده شوند. نبوغ در حین پرواز سوم خود در سیارۀ سرخ توانست از فاصلۀ 85 متری از مریخ‌نورد استقامت عکس بگیرید.

photoهمچنین ناسا پروازهای «نبوغ» را در سیارۀ سرخ برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد. در ابتدا ماموریت بالگرد نبوغ در مریخ برای مدت ۳۰ روز برنامه‌ریزی شده بود که شامل انجام یک مأموریت نمایش فناوری می‌شود که برای آزمایش امکان انجام پرواز کنترل شده در مریخ طراحی شده است. با این حال، ناسا با موفقیت در سه پرواز اول خود تصمیم گرفته است که ماموریت بالگرد خود را برای ۳۰ روز مریخی دیگر تمدید کند و ماموریت این بالگرد را به «مرحله نمایش عملیات» تغییر دهد تا بتواند توانایی‌های اضافی نبوغ را آزمایش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.