بیگ بنگ: ایلان ماسک گفت، که اولین انسان در سال ۲۰۲۶ به مریخ فرستاده می‌شود و می‌تواند بر سطح سیاره سرخ گام بگذارد. فضاپیمای آزمایشی استارشیپ که بدون سرنشین است نیز سال ۲۰۲۴ به سوی سیاره مریخ پرتاب می‌شود.

marsبه گزارش بیگ بنگ، ماسک در پاسخ به این سوال که چه زمانی مردم قادر به فرود روی مریخ هستند، گفت: من اطمینان دارم که طی شش سال دیگر. سخنرانی وی در وب سایت “جایزه” پخش شد.
‌‌
اسپس‌ایکس سفینه فضایی استارشیپ را برای سفر انسان به مریخ آماده می‌کند ولی زمان دقیقی برای استفاده استارشیپ اعلام نشده است. پیش از سفر انسان به مریخ سفینه استارشیپ باید مورد آزمایش فنی قرار گرفته و به خارج از مدار زمین پرتاب شود. کارشناسان فضایی معتقدند در صورتی همه برنامه‌های اسپیس‌ایکس به طور منظم پیش برود احتمالاً این شرکت اولین انسان‌های ساکن مریخ را به این سیاره می‌رساند. ویدئوی زیر را تماشا کنید:

بر خلاف مجموعه موشک‌های قبلی اسپیس ایکس از “فالکون هوی” گرفته تا “فالکون ۹” که می‌دانیم همگی تا چند بار قابل استفاده مجدد هستند، هدف “ماسک” این است که “استارشیپ” صد درصد و بدون محدودیت قابل استفاده مجدد باشد، چرا که در این صورت هزینه‌ها به شکل محسوسی کاهش می‌یابد. “استارشیپ” اولین موشک در نوع خود خواهد بود که در عمل شبیه به هواپیماهای تجاری است، چرا که مانند آنها با زمان استراحت و بازیابی کوتاه مدت، پروازهای متعدد و پشت هم خواهد داشت.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: businessinsider.fr

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. من و بقیه فیزیکدان ها و اهل علم،واقعا منتظر فرود انسان بر سیارات دیگر هستیم،در آن روز انکار کنندگان علم ،انگشت تعجب به دندان تحیر میگیرند و مبهوت میشوند و شروع به انکار میکنند.
    درود بر اهل علم !!