سازمان غیرانتفاعی Mars One‌ به عنوان مجری طرح ارسال فضانورد به سیاره سرخ تا سال 2023 میلادی، نخستین قرارداد رسمی برای طراحی لباس مخصوص فضانوردان و امکانات مستعمره فضایی را منعقد کرد.
شرکت توسعه فضایی پاراگون (Paragon Space Development)‌ مستقر در آریزونا قرارداد رسمی را با مسئولان هلندی Mars One منعقد کرده است.
2013329464435_3
گرانت اندرسون، مهندس ارشد و یکی از بنیانگذاران شرکت پاراگون با اشاره به این قرارداد تأکید می‌کند: هدف از این پروژه، بررسی فناوری و معماری مورد نیاز برای اقامت طولانی مدت انسان در محیط سیاره مریخ است.

با توسعه سیستم پشتیبانی زندگی و کنترل محیطی، یک فضای مناسب برای اقامت فضانوردان مستقر در مستعمرات مریخ به همراه تأمین نیازهایی هوای پاک و آب فراهم می‌شود؛ همچنین با طراحی لباس ویژه، مریخ نوردان قادر به گردش بر سطح سیاره سرخ خواهند بود. شرکت پاراگون پیش از این نیز در پروژه سرنشین دار دیگری به سیاره مریخ حضور پیدا کرده است؛ در پروژه بنیاد الهام مریخ، دنیس تیتو، تا ژانویه 2018 میلادی یک زوج فضانورد راهی سفر رفت و برگشت به سیاره سرخ خواهند شد.
Mars_One
هزینه ارسال چهار فضانورد به مریخ تا سال 2023 میلادی بالغ بر شش میلیارد دلار ارزیابی شده است و سازمان Mars One‌ قصد دارد بخشی از این هزینه را توسط سرمایه گذاران خصوصی و حامیان مالی طرح جذب کند. ثبت نام نفرات نخست این سفر بی بازگشت از ماه ژانویه 2013 (دی ماه) آغاز شده است و پس از تأیید شرایط لازم، داوطلبان نهایی از طریق یک برنامه جهانی تا اواخر سال جاری میلادی انتخاب خواهند شد؛ پس از حضور این چهار فضانورد در سال 2023 میلادی، هر دو سال چهار نفر جدید به گروه قبلی ملحق خواهند شد.

ایسنا
Read More : http://www.space.com
http://www.spacesafetymagazine.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه