بیگ بنگ: رانشگرهای ایستگاه فضایی ماهی یک بار روشن می‌شوند تا ارتفاع مداری این سازه عظیم اصلاح شود. وقتی ایستگاه فضایی ارتفاع مداری خود را افزایش می‌دهد، فضانوردان حس و حال خوبی پیدا می‌کنند.

Matthias Maurer Expedition ISS Reboost

به گزارش بیگ بنگ، روسیه مسئول پیش‌رانش و شناور نگه‌داشتن ایستگاه فضایی است. روسیه این کار را با استفاده از فضاپیمای پروگرس متصل به ایستگاه انجام می‌دهد تا به طور دوره‌ای این ایستگاه را در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین حفظ نماید. در این ویدئو لحظاتی را می‌بینیم که ایستگاه فضایی در حال اصلاح مداری است و با شتاب ناشی از آن فضانوردان در حال بازی هستند.

سرعت ویدئو هشت برابر شده است و حس و حالی شبیه پایین رفتن از سرسره دارد. در حالی که به نظر می‌رسد فضانوردان در داخل ایستگاه حرکت می‌کنند، در واقعیت این ایستگاه فضایی است در حال افزایش ارتفاع است و شتاب ناشی از آن فضانوردان را به حرکت می‌دهد. ‌ایستگاه فضایی معمولاً در ارتفاع 400 کیلومتری به دور زمین می‌چرخد، اما اثرات کشش جوی می‌تواند باعث شود که ارتفاع این ایستگاه تا 100 متر در روز کاهش پیدا کند. جزئیات بیشتر را در ویدئوی زیر ببینید:

پس لازم است که هر ماه، ایستگاه فضایی رانشگرهای خود به مدار بالاتر برود. چنین مانورهایی برای جلوگیری از برخورد با زباله‌های فضایی و همین‌طور عملیات خروج از مدار نیز استفاده می‌شوند. ایستگاه فضایی بین‌المللی در واقع نوعی آزمایشگاه علمی و مهندسی برای تحقیقات فضایی است که با سرعت ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت به دور زمین می‌چرخد. این ایستگاه ۴۵۰ تن وزن دارد و ۳۸۸ متر مکعب فضای قابل سکونت برای کار، پژوهش و زندگی فضانوردان فراهم می‌کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: scitechdaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.