منظره ای خیالی اما قابل تصور، اگر مشتری جای ماه بود ، آسمان چگونه به نظر می رسید؟ بله آسمان زمین این طور دیده می شد. البته نباید از نیروی گرانش مشتری به سادگی گذشت ، نیروی گرانش در سطح این سیاره ۲.۴ برابر بیش تر از سطح زمین می‌باشد. یعنی چیزی که روی زمین ۱۰۰ نیوتون وزن دارد، در روی مشتری وزنی برابر با ۲۴۰ نیوتون خواهد داشت. جو این سیاره ساخته شده‌است از: ۸۶ درصد هیدروژن ۱۴ درصد هلیوم و مقدار ناچیزی متان، آمونیاک، فسفین، آب، استلین، اتان، ژرمانیم و مونو اکسید کربن. درصد هیدروژن ، بر پایه شمار مولکول‌های موجود در جو می‌باشد تا جرم کلی آنها.این سیاره از لایه‌های رنگی از ابرها در ارتفاعات مختلف ساخته شده‌است.
لازم به ذکر است مشتری نیز همانند زمین و اکثر سیارات، مانند یک آهنربای بزرگ عمل می‌کند. میدان مغناطیسی مشتری ۱۴ بار نیرومندتر از زمین می‌باشد. برابر اندازه‌گیری‌های گرفته شده به دست فضاپیماها، میدان معناطیسی مشتری زورمندترین در سامانه خورشیدی می‌باشد (به جز لکه‌های خورشیدی و ناحیه‌های کوچکی از سطح خورشید). دانشمندان به طور کامل از چگونگی ایجاد میدان مغناطیسی آگاه نیستند هر چند که گمان می‌برند که حرکت هیدروژن فلزی داخل هسته سیاره ایجاد میدان می‌نماید.
409684_402764676477602_1669676993_n
ما می توانیم این تصویر را به قمر مشتری “اروپا” هم نسبت بدهیم که ناظر به این صورت مشتری را می بیند ، البته دانشمندان به تازگی مدعی شده اند که بعد از زمین، قمر ˈاروپا ˈ محتمل ترین مکان در کیهان است که بر روی آن ممکن است حیات وجود داشته باشد، اروپا ششمین قمر نزدیک به مشتری بسیار بیشتر از مریخ احتمال دارد که محور تمرکز اکتشافات اخیر آمریکا باشد. اقیانوس موجود در این قمر، پوسته نازک یخ و حضور اکسیدان ها، اروپا را بیشتر از سیاره سرخ مریخ به مکانی قابل سکونت تبدیل می کند.دانشمندان معتقدند که علاوه بر اروپا، ˈانسلادˈ (Encelade ) قمر زحل نیز می تواند مکانی قابل سکونت برای انسان در آینده باشد.