بیگ بنگ: پرتاب فضانوردهای ناسا شب گذشته با موفقیت انجام شد. بوستر فالکون ۹ هم با موفقیت فرود آمد. حدود ساعت 19:00 به وقت ایران، فضانوردها خودشان را با مدار ایستگاه فضایی هماهنگ می‌کنند و به این ایستگاه می‌رسند.

photophotoبه گزارش بیگ بنگ، این دو فضانورد پس از تقریبا یک دهه – پس از بازنشستگی شاتل‌های فضایی- از خاک آمریکا به مدار زمین فرستاده شدند. ‌‌‌ویدئوی لحظۀ پرتاب را می‎توانید مشاهده نماید:

در این ماموریت، بخش تقویت‌کننده موشک “فالکون ۹” دقایقی بعد از ارسال فضانوردان به فضا، با موفقیت روی سکوی فرود خود در دریا فرود آمد. این سکوی فرود”البته من هنوز تو را دوست دارم”( Of Course I Still Love You) نامگذاری شده است. ویدئوی این فرود را از لینک زیر تماشا کنید:

دو فضانورد سوار بر سفینه دراگون مسیری مداری ۱۹ ساعته‌ای را طی می‌کنند تا به سه نفر سرنشین ایستگاه فضایی بین‌المللی بپیوندند. پخش زنده همچنان ادامه دارد، می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

photophoto این ایستگاه با سرعت ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت و در ارتفاع حدود ۴۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح دریا، به دور زمین می‌چرخد. فضاپیما برای کنترل نهایی اتصال به ایستگاه فضایی، در نزدیکی این مهارگاه فضایی متوقف شده و سپس به طور خودکار به آن وصل می‌شود.

photobadd kمدت دقیق اقامت فضانوردان در این مأموریت مشخص نشده است. حداکثر توان اقامت دراگون در فضا ۱۱۴ روز، یعنی اندکی بیشتر از ۱۶ هفته است، اما مدیر ناسا می‌گوید که فضانوردان ممکن است در اوایل ماه اوت باز گردند. دراگون در زمان بازگشت بعد از جدا شدن از ایستگاه فضایی به کمک سپر حرارتی خود به جو باز می‌گردد. این سفینه در حالی که ۴ چتر بزرگ حرکت آن را کند می‌کنند در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا فرود می‌آید.

photophotophotoایلان ماسک و تیمش در اسپیس ایکس موفق شدند بعنوان نخستین شرکت خصوصی، انسان به فضا(ایستگاه فضایی) ارسال کنند. آنها آنقدر خوب کار کردند تا توانستند ناسا را برای همکاری با اسپیس ایکس متقاعد کنند. ماسک نشان داد که فضا ارزش سرمایه‌گذاری دارد و می‌توان در این عرصه به نتیجه هم رسید. به امید موفقیت‌های بیشتر…

سایت علمی بیگ بنگ/ منابع بیشتر: NASA , sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید برای سایت بسیار خوبی که دارید، تشکر از اینکه وقت میگذارید و مطالب سایتتون بروز هست و اخبار علمی رو به اشتراک میگذارید، کارتون بسیار با ارزش هست، براتون آرزوی سلامتی دارم.