بیگ بنگ: سازمان فضایی چین فردا پنجشنبه(۲۷ خرداد) سه فضانورد را به ایستگاه فضایی خود در مدار زمین می‌فرستد. این اولین ماموریت سرنشین‌دار این کشور طی پنج سال اخیر است.

gettyimagesطبق بیانیه آژانس فضایی چین، موشک حامل فضانوردان از صحرای گوبی واقع در شمال این کشور به فضا پرتاب می‌شود. نی هایشنگ (۵۶ ساله)، لیو بومینگ (۵۴ ساله) و تانگ هانگبو (۴۵ ساله) نخستین فضانوردان مرد چینی هستند که سوار بر فضاپیمای شنژو-12 به «تیانگونگ» (ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین) می‌روند. البته این ایستگاه هنوز تکمیل نشده است.

عملیات پرتاب موشک ساعت ۹:۲۲ دقیق صبح به وقت پکن و از مرکز پرتاب فضایی جیوچوان انجام می‌شود. فضانوردان این ماموریت به مدت سه ماه در ماژول ایستگاه فضایی “تیانه” خواهند ماند و طبق اطلاعات موجود این ۳ فضانورد طی دوره مأموریت خود، دو پیاده روی فضایی برای نصب تجهیزات روی ایستگاه انجام خواهند داد.

چین می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۲ ایستگاه فضایی خود را کامل کند و از آن برای انجام آزمایش‌های علمی در شرایط گرانش ناچیز استفاده کند. ایستگاه فضایی چین در فاصله‌ی ۴۰۲ کیلومتری زمین قرار دارد، یعنی ۳۲ کیلومتر بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی واقع شده است.

ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد. از سوی دیگر روسیه که نقش پررنگی در این ایستگاه دارد نیز قصد دارد تا ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین بسازد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: space.com , time.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.