بیگ بنگ: فضاپیمای جونو ناسا در حین عبور از کنار مشتری، یک سیگنال رادیویی FM را شناسایی کرده که از “گانیمد” بزرگترین قمر مشتری منتشر شده است.

Untitledبه گزارش بیگ بنگ، “پاتریک ویگینس”، یکی از محققان ناسا در یوتا، گفت: «این یک سیگنال بیگانه نیست. بلکه بیشتر عملکردی طبیعی است». این سیگنال احتمالاً به دلیل نوسان الکترون‌ها با سرعت کمتری نسبت به سرعت چرخش آنها ایجاد شده و امواج رادیویی را به میزان قابل‌توجهی تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، این کشف شوکه‌کننده نبود، به ویژه با توجه به اینکه سیگنال در نزدیکی مناطق قطبی مشتری، یعنی جایی که خطوط میدان مغناطیسی به گانیمد متصل می‌شوند، دریافت شده است.

photoما در مورد این «انتشار رادیومتری» که از دهه 1960 از سیاره مشتری منتشر می‌شود، اطلاع داریم. همانطور که بر روی کره زمین نیز، این سیگنال‌ها تقریباً با سیگنال‌های Wi-Fi که ما برای وبگردی استفاده می‌کنیم، برخورد می‌کنند. ویگینس گفت: «انتشار امواج فقط ۵ ثانیه طول کشید اما به حدی بود که فضاپیمای جونو بتواند منشأ آن را شناسایی کند. فضاپیمای جونو هنگامی كه با سرعت 50 كیلومتر بر ثانیه به دور مشتری می‌چرخید، قادر به تشخیص میزان انتشار رادیویی بود.» جزئیات این اخبار همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.

ترجمه: سحر الله‌وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: futurism.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

  1. سلام، ممنون برای مطالب خوب و مفیدتون اگر میشود درباره تاکیون یک مقدار راحت تر و با شکل توضیح دهید و در مورد پروژه فیلادلفیا توضیحاتی دهید با تشکر