بیگ بنگ: رهبر کشور فضایی می‌گوید افتتاحیۀ او بعنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ بشر به یاد خواهد ماند. شهروندان آیندۀ «کشور فضایی‌ای» که تازه تشکیل شده است، به منظور اینکه بخشی از جامعه آرمانیِ خوداظهاری باشند، باید تست IQ بدهند.

rtstpgxبه گزارش بیگ بنگ، در مراسمی در کاخ هافبرگ در روز دوشنبه 25 ژوئن 2018، صدها نفر برای افتتاحیۀ ازگاردیا گرد هم آمدند. ازگاردیا یک «پروژه جهانی بشردوستانه» است که امید دارد روزی، مهاجرانی انسانی را روی ماه ببرد. اولین رهبر ازگاردیا یک میلیاردر روسی به نام “ایگور اشوربیلی” است که دانشمند کامپیوتر است و از وقتی که برای اولین‌بار در ماه اکتبر سال 2016 این خبر اعلام شد، رهبری این کشور جدید را به عهده داشته است.

آقای اشوربیلی در طول سخنرانی خود بر اعتقاد خود به اهمیت این رهبری تأکید کرد. وی گفت: «امروز قطعاً در تقویم بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ بشر ثبت خواهد شد. ما همۀ شعبه‌های دولت را تأسیس کردیم. در نتیجه من می‌توانم با اطمینان اعلام کنم که ازگاردیا- اولین کشور فضایی سازمان بشریت متحد – متولد شده است.» اعضای دولت آقای اشوربیلی شامل برخی چهره‌های آشنا از سیاست بریتانیا به ویژه یک نمایندۀ سابق آن، یعنی لمبیت اپیک، می‌باشد.

پس از اینکه آقای اپیک قطعنامه 12 ماده‌ای را که چشم‌انداز زندگی ماورای زمین را به طور دقیق بیان می‌کند، منتشر کرد، نمایندگان مجلس ازگاردیا به او بعنوان رئیس پارلمان رأی دادند. او در این قطعنامه بیان کرد: «من رئالیست هستم؛ می‌دانم که چه کاری می‌توانم انجام دهم. امیدوارم به من این فرصت را بدهید تا زمان و انرژی خود را صرف خدمت به آزگاردیا، که کشور فضایی متحد ما در رؤیایی برای یک نوع بشریت است، بکنم.»

asgardia space nation conservative mpکشور فضایی ازگاردیا می‌خواهد دسترسی به فضا را دموکراتیزه کند و در حال حاضر ادعا می‌کند که بیش از 200000 شهروند ازگاردیایی دارد. از زمان تأسیس ازگاردیا تا کنون، حدود 200000 نفر ثبت نام کرده‌اند تا شهروند ازگاردیا باشند. ازگاردیا برگرفته از نام شهر اسطوره‌ای در افسانۀ اسکاندیناویایی است. ازگاردیا امید دارد که در ده سال آینده، جمعیت خود را به 150 میلیون نفر افزایش دهد، که در این صورت نهمین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود.

به گفته آقای اشوربیلی، مناسب‌ترین کاندیداها برای شهروندی، «خلاق‌ترین افراد» خواهند بود. وی افزود: «انتخاب شهروند ادامه خواهد داشت. حتی ممکن است تست‌های IQ هم گرفته شود.» این کشور جدید ادعا می‌کند که تاکنون شهروندانی از 200 کشور جهان داشته است- که بیشتر از 193 کشوری است که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. تاکنون این سرمایه‌گذاری تا حد زیادی توسط آقای اشوربیلی تأمین شده است، گرچه عضویت سالانه صد یورویی برای ازگاردیایی‌ها نیز به تأمین بودجۀ مرحله بعدی رشد این کشور کمک خواهد کرد.

ترجمه: زهرا جهانبانی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: independent.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه

  1. از نظر من تست IQاشتباهه چون شاید کسی از هوش بالایی بر خوردار نباشه اما استعداد در کار خاصی داشته باشه..

  2. این یک ایده خوبیه و اگر اجرایی بشه به پیشرفت علوم فضایی کمک شایانی خواهد کرد و ملت های زمین رو به هم نزدیک تر می کنه . به نظرم این قابل دسترس تر از پروژه مارس وان باشه .
    من خیلی وقته که شهروند آزگاردیا شدم ،ایرانی ها در لیست تعداد اعضا فکر کنم جایگاه دهم رو دارند . برای ما که اونجا بهشت میشه ☺