بیگ بنگ: یک سیارک پنجشنبه سوم مهر (24 سپتامبر) به طرز خطرناکی به زمین نزدیک می‌شود و از فاصله‌ی 27 هزار کیلومتری زمین گذر می‌کند.

astبه گزارش بیگ بنگ، طبق اعلام مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین(CNEOS) در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا، انتظار نمی‌رود این سیارک بنام 2020 SW به زمین برخورد کند، اما طبق پروژه تلسکوپ مجازی، این سیارک به زمین نزدیک می‌شود و از فاصله‌ی حدود 27000 کیلومتری زمین عبور می‌کند.

ماه به طور متوسط ​​384 هزار کیلومتر از ما، یا به اندازۀ حدود 30 زمین از ما فاصله دارد. این سیارک در فاصله‌ی حدود 2.1 زمین عبور خواهد کرد. این بدان معناست که سیارک 2020 SW حتی از ماهواره‌های تلویزیونی و هواشناسی که در فاصله‌ی‌‌‌‌ 35.888 کیلومتری از زمین قرار دارند نیز نزدیکتر خواهد بود.

دانشمندان هنوز اندازۀ دقیق این سیارک را مشخص نکرده‌اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، اندازۀ آن خیلی بزرگ نیست و احتمالاً بین 4.4 تا 9.9 متر طول دارد. یافتن سیارک‌های ناشناخته امری غیرمعمول نیست؛ فقط در ماه سپتامبر، مرکز Minor Planet (یک گروه با حمایت مالی ناسا برای نظارت بر سیارات، دنباله‌دارها و ماهواره‌های) از کشف 244 شی نزدیک به زمین خبر داد.

عبور از کنار زمین در واقع یک رویداد مهم برای سیارک 2020 SW است. این یک سیارک بسیار کوچک است که انتظار می‌رود گرانش زمین، مسیر این سنگ فضایی را تغییر دهد. به گفته ناسا، پس از عبور نزدیک سیارک 2020 SW از کنار زمین، این سیارک 3 ژوئن 2029 مجددا از کنار زمین گذر می‌کند.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گزارش داد که این سیارک مطمئناً در این پنجشنبه ما را ملاقات خواهد کرد و با سرعتی حدود 27.720 کیلومتر در ساعت یا 7.7 کیلومتر در ثانیه، از کنار سیارۀ ما گذر می‌کند. این سیارک با نزدیک شدن به زمین روشن‌تر به نظر می‌رسد، اما با چشم غیرمسلح قابل‌ مشاهده نخواهد بود. اگر منظره‌ای واضح از این سنگ فضایی می‌خواهید، وب سایت The Virtual Telescope را بازدید نمایید.

ترجمه: سحر الله‌وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. مرسی از تیم بیگ بنگ که این رویداد هارو به اطلاع ما می رسانید❤
    اندازش که واقعا هم که خیلی کوچک بود😁