بیگ بنگ: دو هفته پیش پروژه آرتمیس 1 با پرتاب موشک اس‌ال‌اس ناسا آغاز شد. این موشک، کپسول فضایی اوریون را به سمت ماه پرتاب کرد.

artemis launch mb a

به گزارش بیگ بنگ، این ماموریت بدون سرنشین، فضاپیمای “اوریون” را برای رسیدن به مدار ماه، آزمایش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند به شکل ایمن انسان را به ماه برساند و بازگرداند. جزئیاتی از این ماموریت را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

تصویری که بتازگی از ماموریت قمری “آرتمیس ۱” منتشر شده، نمایی از فضاپیمای اوریون را در حالی که در مدار برگشتی از ماه به سمت زمین پرواز می‌کند، به نمایش می‌گذارد که در آن می‌توانیم زمین و ماه را همراه با بخشی از فضاپیمای اوریون تماشا کنیم. این نماهای حماسی فقط جنبه زیبایی و لذت بردن ندارند، بلکه فیلم‌ها و عکس‌های حاصل از این ماموریت همچنین به سرمایه‌گذاری‌های آینده برنامه آرتمیس کمک می‌کند.

orion day advisory
این عکسی است که فضاپیمای اوریون از فاصلۀ 434 هزار کیلومتری از زمین و ماه ثبت کرده است

در حال حاضر مهندسان ناسا، آزمایش‌های حرارتی ردیاب‌ها را انجام می‌دهند که برای محاسبه موقعیت و جهت کپسول اوریون استفاده می‌شوند. این کار مهم است زیرا ردیاب‌ها باید بتوانند در برابر دمای شدید فضای عمیق مقاومت کنند. اوریون در روز پنجم دسامبر، در ساعت ۱۱:۴۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، به فاصله ۱۲۸ کیلومتری از سطح ماه خواهد رسید و از کنار ماه عبور خواهد کرد. این کار، اوریون را در مسیر فرود در اقیانوس آرام برای روز ۱۱ دسامبر قرار می‌دهد.

cfcd o x
درون کپسول بدون سرنشین اوریون

“آرتمیس ۲” ماموریت بعدی ناسا به ماه است که در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و فضانوردان را به سفری به دور ماه خواهد فرستاد و سپس آنها را به زمین باز خواهد گرداند. همه این ماموریت‌ها به “آرتمیس ۳” منتهی می‌شوند که برای سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ تعیین شده و برای اولین‌بار از زمان آخرین فرود “آپولو” در ماه در سال ۱۹۷۲، فضانوردان را روی ماه فرود خواهد آورد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.