بیگ بنگ: براساس گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) به نظر می‌رسد دولت ایالات متحده آمریکا “اشیای ناشناس پرنده” یا “یوفوها” را جدی گرفته است.

DDZuxzqqghDzwzrhXFb

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی(ODNI) پس از یک ماه تاخیر در روز پنجشنبه(۱۲ ژانویه) گزارش غیرمحرمانه سالانه ۲۰۲۲ درباره پدیده‌های هوایی ناشناس را منتشر کرد. این گزارش بر اساس لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۲ تنظیم و توسط دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی ایجاد شده است. اطلاعات از سازمان‌های مختلف اطلاعاتی و دفاتر اطلاعات نظامی، اداره هوانوردی فدرال، اداره ملی اقیانوس شناسی و جوی(NOAA)، وزارت انرژی(DoE) و ناسا جمع آوری شدند.

در مجموع این گزارش، حدود ۵۱۰ گزارش طبقه‌بندی شده از اشیاء ناشناس پرنده را پوشش می‌دهد. این سند خاطرنشان می‌کند که اکثریت داده‌ها از افراد نیروی دریایی و پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده جمع‌آوری شده است که اطلاعات را از طریق مراجع رسمی گزارش کرده‌اند. در نهایت، نتیجه‌ی حاصل از این گزارش غیرمحرمانه این است که اگرچه اشیاء ناشناس پرنده همچنان به عنوان یک خطر برای ایمنی پرواز و یک تهدید احتمالی از سوی دشمن مطرح می‌شوند اما بسیاری از گزارش‌ها فاقد داده‌های دقیق کافی برای تایید آنها با قطعیت بالا هستند.

از مجموع این ۵۱۰ گزارش، ۳۶۶ مورد آنها از زمان ایجاد دفتر حل ناهنجاری تمام دامنه AARO و بتازگی شناسایی شده‌اند. از این تعداد، ۲۶ مورد با عنوان سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین، ۱۶۳ مورد با عنوان بالن‌ها یا موجودات شبیه به بالن ارزیابی شدند و شش مورد آشفتگی در هوا مانند پرندگان یا کیسه‌های خرید پلاستیکی در نظر گرفته شدند.

۱۷۱ مورد باقی مانده در دسته‌ی نامشخص قرار گرفتند. این گزارش می‌افزاید: به نظر می‌رسد برخی از این اشیاء ناشناس پرنده مشخصه‌های پرواز یا عملکردی غیرعادی نشان داده‌اند و نیاز به تحلیل بیشتری دارند.

در حالی که هیچ نتیجه قطعی در مورد منشاء اشیاء ناشناس پرنده وجود ندارد، این سند تاکید فزاینده‌ای بر ایمنی فضای هوایی داشته‌ است که تا حدی ناشی از افزایش هواپیماهای بدون سرنشین است.

ktrk ufo sighting img

دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی در این گزارش می‌گوید: پدیده‌های مربوط به اشیاء ناشناس پرنده در حریم هوایی کنترل‌شده یا دارای حساسیت رخ می‌دهند که نگرانی‌های احتمالی برای ایمنی پرواز یا فعالیت‌های دشمن را پررنگ‌تر می‌کنند. این دفتر افزود که آژانس به بررسی اینکه شاید علت آمار بالای این گزارش‌ها ناشی از تعداد بالای هواپیماهای فعال و حسگرها باشد، می‌پردازد.

به عبارت دیگر، خلبان‌های نظامی در حریم هوایی کنترل‌شده ممکن است تعداد یوفوهای بیشتری را گزارش کنند، زیرا طبیعتا حسگرهای بیشتری وجود دارد که آسمان اطراف تأسیسات نظامی و محدوده‌های آموزشی را اسکن کند.

علاوه بر این، این گزارش خاطرنشان می‌کند که عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نور و اثرات جوی می‌توانند بر مشاهده اشیاء پرنده ناشناس تاثیر بگذارند. بنابراین این دفتر با این فرض کار می‌کند که گزارش‌ها از یادآوری‌های دقیق ناظر از رویداد یا حسگرهایی که عموما به درستی کار می‌کنند و داده‌های واقعی کافی را برای ارزیابی اولیه جمع‌آوری می‌کنند، مشتق شده‌اند.

با این حال، این گزارش خاطرنشان می‌کند که برخی از گزارش‌ها ممکن است ناشی از خطای اپراتور یا تجهیزات یا نقص در حسگرهایی باشد که اشیاء پرنده ناشناش را در این رویدادها شناسایی کرده‌اند. تا به امروز، پنتاگون ادعا می‌کند که این موارد بدون توضیح‌ باقی مانده‌اند.

سایت علمی بیگ بنگ/ منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 دیدگاه

    1. بشر رو خیلی دست بالا گرفتی که فکر میکنی همش ساخته دست این بشر هست و به این فکر نمیکننی که چرا ترلیون ها سیاره و ستاره دیگر در میلیاردها کهکشان دیگر وجود دارند و آبا فقط سیاره ناچیز زمین بشر را روی خود پرورانده است !!! بشر در برابر این ابرهستی حتی پیکسلی هم نیست که جاهلانه و مغرورانه فکر کنیم فقط ما هستیم و بس .

      1. سلام، لطفا از واژه بی شمار ستاره و کهکشان استفاده کنید. این که اصرار داریم اینها را بشماریم به خاطر محدودیت فکر ماست. دنیا ته ندارد وبی کران است. سوال، آخرین شماره چیست؟