بیگ بنگ: تیم مطالعه یوفو ناسا اولین گزارش خود را منتشر کرد. کارشناسان ناسا اعلام کردند هیچ نشانه‌ای از منشاء فرازمینی برای یوفوها( اشیای ناشناس پرنده) پیدا نکردند.

Untitled

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، روز پنجشنبه ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سرانجام پس از یک سال اولین گزارش تیم تحقیقاتی خود را درباره اشیاء ناشناس پرنده منتشر کرد. “بیل نلسون” مدیر ناسا، در حین انتشار این گزارش گفت: «تیم مطالعاتی مستقل ناسا هیچ مدرکی مبنی منشاء فرازمینی یوفوها پیدا نکرد. اما چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. مهمترین نکته این است که نمیدانیم آنها چه هستند.»

ناسا در سال ۲۰۲۲ یک هیئت مستقل از کارشناسان را به منظور اطلاع خود و سایر سازمان‌های دولتی از نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بهتر داده‌ها در تلاش برای درک اشیاء پرنده ناشناس یا پدیده‌های ناشناخته هوایی(UAP) ایجاد کرد. این هیئت توسط وزارت دفاع آمریکا انتخاب شد تا نه تنها اشیاء یا وقایع موجود در هوا را که نمی‌توان فورا شناسایی کرد، در بر بگیرد بلکه آنهایی که در زیر آب یا در فضا هستند و یا بین این گستره‌ها حرکت می‌کنند را نیز شامل شود.

نلسون اعلام کرد که برای بررسی بیشتر، ناسا یک مدیر تحقیقاتی جدید را برای توسعه و نظارت بر تحقیقات پدیده‌های ناشناخته هوایی منصوب می‌کند. او گفت: ما از تخصص ناسا برای همکاری با آژانس‌های دیگر برای بررسی پدیده‌های ناشناخته هوایی استفاده خواهیم کرد.

در این تحقیق ۳۳ صفحه‌ای، که یک تیم مستقل به سفارش سازمان فضایی آمریکا آن را تهیه کرده، آمده است که تصور منفی پیرامون یوفوها مانعی برای جمع‌آوری داده‌ها ایجاد کرده و مشارکت ناسا در بررسی علمی این پدیده می‌تواند به حذف تابوها در مورد اشیاء ناشناس پرنده، که مدت‌ها به عنوان یک شبه‌علم تلقی می‌شد، کمک کند.

im
بیل نلسون مدیر ناسا

مدیر ناسا با تایید مطلب گفت که این سازمان قصد دارد گفتگو در مورد این اشیاء ناشناخته را «از احساس‌گرایی به علم‌محوری» تغییر دهد. تیم ۱۶ نفره‌ای که وظیفه تهیه گزارش را برعهده داشته‌اند در نتیجه‌گیری خود آورده‌اند که به خدمت‌گیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای شناسایی اتفاقات نادر از جمله بشقاب پرنده‌ها ضروری خواهد بود.

در این گزارش درج شده که فقدان داده‌های پایه و اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌های مقدماتی مانعی بر سر راه شناسایی این پدیده‌های ناشناخته است و ناسا می‌تواند با استفاده از ماهواره های رصد زمین خود به ثبت شواهد بهتر از این اشیاء ناشناس کمک کند.

به گفته ناسا، مطالعه این اشیاء به تکنیک‌های علمی جدید از جمله ماهواره‌های پیشرفته و همچنین تغییر در نحوۀ درک اشیای ناشناس پرنده نیاز دارد. محققان ناسا که متشکل از دانشمندان، کارشناسان هوانوردی و هوش مصنوعی و فضانوردان بازنشسته ناسا بودند در جریان پژوهش خود به هیچ پرونده محرمانه‌ای دسترسی نداشتند و برای درک بهتر مشاهدات غیرقابل توضیح در آسمان تنها بر داده‌های طبقه‌بندی نشده تکیه کرده‌اند.

ناسا گفت داده‌های با کیفیت بسیار کمی در این خصوص وجود دارد که به همین دلیل نمی‌توان از آنها نتیجه‌گیری علمی بدست آورد یا آنها را به لحاظ علمی توضیح داد. تیم تحقیق ناسا یک سال پیش و با بودجه ۱۰۰ هزار دلاری آغاز به کار کرد. سازمان فضایی آمریکا پیشتر نیز و در آغاز این تحقیقات در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرده بود «هیچ مدرکی مبنی بر ماهیت فرازمینی یوفوها وجود ندارد.»

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

10 دیدگاه

  1. اینا ماشین زمان انسانهای اینده ست
    برای دیدن اجدادشان و عصر الان ، سفر میکنن

  2. اینکه در این فضای بیکران، تنها موجودات هوشمند، انسان و تنها سیاره قابل سکونت، زمین باشد، منطقی نیست. مضافاً اینکه بین صحت ادعای شاهدان عینی، و صحت گزارش بالا، ادعای شاهدان قابل اعتمادتر است.

  3. آمریکا همیشه در مورد فرازمینی‌ها، کتمان کاری کرده. اینکه در گزارش ذکر شده که “یوفو منشا فرازمینی نداره ولی نمی‌دونیم چیه” منطقی و قابل پذیرش نیست. با وجود سوابق تاریخی مستند به صورت نقاشی و کنده‌کاری سنگ ، وجود سفینه‌ها و موجودات فضائی غیرقابل انکار هستن.

  4. من فکر میکنم منشا زمینی دارن، اگه منشا فضایی داشتن تلسکوپهای فضایی حتما چیزی رو ثبت میکردن.اما منشا زمینی اون احتمالا به کشور امریکا و تکنولوژی جدیدی که ممکنه بدست آورده باشه.

    1. وقتی قرار به پنهان‌کاری باشه، ثبت توسط تلسکوپ‌های فضائی هم برملا نمیشه.

  5. من که گیج شدم اگه نمی دونن یوفوها چی هستن پس چطور با اطمینان به این نتیجه رسیده اند که اونا منشا فرازمینی ندارن؟

    1. دقیقا وقتی مقاله رو میخوندم همین سوال به ذهنم رسید
      البته اینم هست که خب توانایی علنی کردن هر اطلاعاتی رو ندارن و خب همه انسان های زمین هم براش اماده نیستن