بیگ بنگ: دنباله‌دار پن استارز در روز 22/23 می 2020 این میدان ِ دید تلسکوپی حیرت‌آور را با کهکشان‌های M81 و M82 تقسیم کرد. البته، کهکشان‌ها در فاصلۀ تقریبی 12 میلیون سال نوری از زمین قرار دارند و این دنباله‌دار فقط 14 دقیقۀ نوری با ما فاصله دارد.

CT MM May DEBartlettدنباله‌دار پن استارز که در آسمان کره زمین به سوی دب اکبر دیده می‌شود، یک بازدیدکنندۀ جدید از منطقۀ ابر اورت است که در سال 2017 توسط ِ تلسکوپ مساحی PanSTARRs کشف شد، این دنباله‌دار در زمان کشف در فاصلۀ یک ساعت نوریِ از خورشید فاصله داشت که تقریبأ به اندازۀ فاصله مدار زمین تا زحل است.

این دنباله‌دار در ماه می پس از نزدیکترین فاصله‌اش تا خورشید در 4 می، با یک هاله و رد غبار زیبا مثل یک رقاص در نیمکرۀ شمالی برای ناظرانِ دنباله‌دار هنرنمایی کرد. در این تصویر عمیق از آسمان‌های تاریک کالیفرنیا، این دنباله‌دار دوردست وقتی منظومه شمسی داخلی را ترک می‌کند حتی به نظر یک ضددم کوتاه را ایجاد می‌کند.

تلسکوپ Pan-STARRS با آینه‌ای به قطر 1.8 متر در ایالت هاوایی قرار دارد. این تلسکوپ علاوه بر نقشه‌برداری سه بعدی از کیهان به جستجوی سیارک‌ و دنباله‌دارهایی که احتمال برخورد آنها با زمین وجود دارد، می‌پردازد.