بیگ بنگ: دنباله‌دار اطلس(C/2020 M3) که نزدیکترین فاصله‌اش به سیاره زمین در 14 نوامبر برنامه‌ریزی شده، تابستان امسال کشف شد و دنباله‌داری است که توسط سیستم هشدار آخرین برخورد سیارک به زمین متعلق به ناسا کشف شد.

CMOrion CharlesBrackenاین دنباله‌دار به روشنایی دنباله‌دار نئووایز نخواهد رسید، اما هنوز هم می‌توان با دوربین دوچشمی آن را مشاهده کرد؛ زیرا در حال حاضر در صورت فلکی آشنای شکارچی رفت و برگشت دارد. این میدان تله فوتو در 8 نوامبر نوردهی‌های ثبت شده برای این دنباله‌دار و نوردهی‌های ثبت شده برای ستاره‌های شکارچی را با هم ادغام می‌کند و یک منظرۀ آسمان عمیق ایجاد می‌کند که رنگ‌ها و جزئیاتی را نشان می‌دهد که حتی در دوربین‌های شکاری کاملاً قابل مشاهده نیستند.

هالۀ سبز مایل به زرد این دنباله‌دار در بالا سمت چپ یعنی بالای سه ستارۀ کمربند شکارچی در امتداد قاب زیر مرکز قرار گرفته است. همچنین احتمالاً سحابی شکارچی و سحابی سر اسب را در این میدان دید خیره‌کننده مشاهده خواهید کرد. البته یکی از ستارگان کمربند شکارچی تقریباً 2000 سال نوری با ما فاصله دارد. در 14 نوامبر، این دنباله‌دار اطلس فقط در فاصله ی 2.9 دقیقه نوری از زمین پرواز خواهد کرد.