بیگ بنگ: با نگاهی به جهان هستی می توان نمونه های فراوانی از هارمونی را مشاهده کرد، امواج صوتی را نیز با تکنیک های خاصی می توان مرئی و قابل مشاهده ساخت و چنین هارمونی را در آنها مشاهده کرد.

دانلود ویدئو از اینجا

علم سایماتیک (Cymatics) به مطالعه چنین موضوعی می پردازد. این اصطلاح در کلمه یونانی kyma به معنای موج ریشه دارد و توصیف کننده آثار تناوبی صدا و ارتعاشات بر ماده است. هانس جنی (Hans Jenny 1901-1972) پزشک و دانشمند علوم طبیعی سوئیسی از پیشگامان مطالعه در خصوص پدیده های موجی بود. او برای 14 سال آزمایشات متحرکی بر روی موادی چون پودرهای بی اثر، سس و رب و سایر مایعات شکل گیرنده انجام داد. و الگوهای تقلید شده ای را یافت که در سراسر طبیعت و نیز هنر و معماری از آن تقلید شده است. آنچه در الگوهای سایماتیک وجود دارد، یک نمایش فیزیکی واقعی از لرزش صداها و چگونگی آشکار شدن آن از طریق مواد متفات است. شما را به مشاهده و دانلود موزیک ویدئوی جذاب بالا دعوت می کنیم

سایت علمی بیگ بنگ – با تشکر از: حامد احدی/ اطلاعات بیشتر: cymaticsource

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. سلام
    تشکر از شما و گروه بیگ بنگ
    فکر میکنم در سال 2004 بود که در صحرای عربستان یا مصر اسکلت های غول پیکر انسان کشف شد، خیلی ها گفتند که فتوشاب بوده،و خیلی ها هم گفتند که واقعی بوده و افرادی هم گفتند که بنا به آیه های قرآن قوم عاد بوده‌اند.
    نظر شما و گروه بیگ بنگ در رابطه با این موضوع از نظر علمی چیه؟آیا واقعی بودند یا…؟آیا رشد انسان با چنین ابعادی امکان داشته؟