بیگ بنگ: دانشمندان دانشگاه “هاروارد ” به تازگی دریافتند که سفر در “کرمچاله‌ها” در فضا شاید از نظر تئوری ممکن باشد، اما برای انسان مناسب نیست.

wormholesبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، همیشه در فیلم‌های علمی – تخیلی دیده‌ایم که شخصیت‌های داستان می‌توانند از طریق کرمچاله‌ها به نقاط مختلف کیهان سفر کنند. حالا محققان دانشگاه هاروارد با انجام پژوهشی در حال بررسی این موضوع هستند که پرواز فضایی از طریق کرمچاله‌ها برای انسان چندان راحت نیست. قرار است محققان نتایج ِ یافته‌های جدید خود را در ماه جاری در انجمن فیزیک آمریکا به اعلام عموم برسانند.

“دنیل جفریس” فیزیکدان دانشگاه “هاروارد” به همراه دو فیزیکدان دیگر در این پروژه جدید اظهار کردند که می‌توان از طریق کرمچاله‌ها به سراسر کیهان سفر کرد. البته این دانشمندان ادعای خود را از دیدگاه تئوری ممکن می‌دانند و گفته‌اند که ممکن است این سفر برای انسان‌ها عملی نباشد. “دنیل جفریس” گفت: سفر فضایی از طریق کرمچاله‌ها بسیار بیشتر از سفر مستقیم طول می‌کشد و ممکن است در مقایسه‌ با راه‌های دیگر بسیار طولانی‌تر نیز باشند. بنابراین این نوع سفر فضایی شاید مناسب نباشد.

کرم‌چاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضا-زمان است. کرم‌چاله‌ها ساختار و بعد فضا و زمان را شکسته و باعث ایجاد تونل و حفره‌ای می‌شوند که منجر به سفر در زمان می شود. همچنین کرم‌چاله‌ها بعد و ساختار فضا را نیز شکافته و آن را جمع می‌کنند که این باعث کوتاه شدن مسافت بین دو نقطه در فضا می‌گردد. همچنین کرمچاله‌ها از یک سیاهچاله و یک سفیدچاله به وجود می‌آید که با دفع کردن یک دیگر طول کرمچاله نیز بیشتر می‌شود. دانشمندان معتقدند که کرم‌چاله‌ها می‌توانند بخشی از جهان را به بخشی دیگر متصل کنند. وجود کرم‌چاله‌ها در نظریه “نسبیت عام” توسط “آلبرت اینشتین” مطرح شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: techtimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.