بیگ بنگ: دانشمندان پس از کشف بقایای یک ماموت 40 هزار ساله در سیبری از امکان کلون‌سازی و بازگشت به حیات این موجودات خبر دادند.

محققان امیدوارند با استفاده از بقایای این ماموت 40،000 ساله و کلون سازی بتوانند این موجودات را به حیات بازگرداندند.
محققان امیدوارند با استفاده از بقایای این ماموت 40،000 ساله و کلون سازی بتوانند این موجودات را به حیات بازگرداندند.

به گزارش ایسنا، در مه 2013 بقایای ماموتی با نام مستعار Buttercup در مناطق یخ‌زده سیبری کشف شد؛ بخش زیادی از بدن این ماموت ماده شامل سه‌ پا، سر، خرطوم کاملا سالم و دست نخورده باقی مانده است. کشف این ماموت که 40 هزار سال قبل در زمین سکونت داشته، امید محققان به کلون‌سازی این حیوان منقرض شده در عصر یخبندان را افزایش داده است.

در حال حاضر محققان کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل بافت‌های گرفته شده از این ماموت و تلاش برای کلون‌سازی حیوان هستند. «اینسونگ هوانگ» متخصص ژنتیک و از اعضای تیم بررسی کلون‌سازی ماموت در کره جنوبی تأکید کرد: بازگرداندن ماموت‌های منقرض شده به حیات از طریق کلون‌سازی یا مهندسی ژنتیک، فرآیند بسیار پیچیده و طولانی است. تجزیه و تحلیل ژنوم ماموت Buttercup در حال پیگیری است و انتظار می‌رود که نتایج آن در آینده نزدیک منتشر شود.

تصویری از بقایای یک ماموت چند هزار ساله
تصویری از بقایای یک ماموت چند هزار ساله

دکتر «توری هریج» متخصص زیست‌شناسی ماموت‌ها در موزه تاریخ طبیعی نیز عنوان کرد که سالم ماندن بافت بدن این ماموت در میان برف و یخ سیبری، شرایط کلون‌سازی را تسهیل کرده است و کلون‌سازی نیاز به انجام آزمایش بر روی فیل‌های آسیایی دارد. نتایج کالبدشکافی، جزئیات دقیقی از زندگی و نحوه مرگ ماموت Buttercup ارائه کرده و نشان می‌دهد که این ماموت ماده در اندازه یک فیل، احتمالا در سن 50 سالگی جان خود را از دست داده بود.

مطالعه بیشتر در: dailymail , telegraph

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه