بیگ بنگ: طوفان فلورانس سهمگین‌ترین طوفان سه دهه اخیر در ایالات های کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی به ساحل شرقی آمریکا نزدیک می شود. مقامات هواشناسی هشدار داده‌اند که در طی ۴۸ ساعت آینده احتمال وقوع «سیلاب سهمگین» به خاطر بالا آمدن سطح آب وجود دارد.

طوفان فلورانس با وزش باد به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت به سمت ساحل شرقی آمریکا در حرکت است و به احتمال زیاد روز جمعه به شهر ویلمینگتن در ایالت کارولینای شمالی خواهد رسید. مقامات در ایالات کارولینای شمالی و جنوبی، ویرجینا، مریلند و منطقه واشنگتن دی‌سی‌ وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

فرماندار ایالت کارولینای شمالی روز سه شنبه در یک نشست رسانه‌ای به خبرنگاران گفت: «این طوفان یک هیولاست. این طوفان، طوفانی تاریخی، خطرناک و کشنده خواهد بود.» سازمان ملی هواشناسی ایالات متحده آمریکا پیش‌بینی می‌کند که امواج ناشی از طوفان در نزدیکی سواحل شرقی تا ارتفاع ۴ متر بالا روند که به گفته کارشناسان این سازمان چنین امواجی بسیار خطرناک است.

ساحل شمالی ایالت کارولینای جنوبی نیز به طول کامل از سکنه خالی شده است. ساکنان ایالت‌های طوفان‌زده به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و مواد غذایی و کمک‌های اولیه خریداری کرده‌اند. برخی از پمپ‌بنزین‌های منطقه نیز از خالی شدن ذخیره سوخت خود خبر داده‌اند. پیش‌بینی‌های انجام شده توسط نمونه‌های کامپیوتری برای روز پنجشنبه نشان می دهد که در قسمت‌های شمالی کارولینای جنوبی و لایه‌های بالایی کرانه‌های اقیانوس رانش زمین اتفاق خواهد افتاد. پیش‌بینی‌ها حاکی است که تغییرات در مسیر طوفان امکان پذیر است و احتمال اینکه رانش زمین ابعاد بیشتری داشته باشد، وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش باران همراه با طوفان فلورانس ۶۴ سانتیمتر باشد. دفتر فرماندار ویرجینیا اعلام کرده است احتمال سیل فاجعه‌بار، وزش شدید باد و قطع برق سراسری وجود دارد در برخی از مناطق از بیش از یک میلیون از ساکنان ویرجینیا و کارولینای شمالی و جنوبی خواسته شده است محل سکونت خود را تخلیه کنند.

همچنین 16 راکتور هسته‌ای در شمال و جنوب کالیفرنیا و ویرجینیا، از روز سه‌شنبه خود را برای رویارویی با طوفان فلورانس آماده می‌کنند. راجر هانا، سخنگوی کمیسیون ساماندهی هسته‌ای، روز سه‌شنبه اعلام کرد که طوفان فلورانس به احتمال قوی بیشتر بر نیروگاه‌های هسته‌ای ۹۳۲ مگاواتی هریس و ۱۸۷۰ مگاواتی برانزویک شرکت دوک انرژی واقع در کارولینای شمالی تاثیر بگذارد.

hurricane florence satellite p m et super teaseوی همچنین اشاره کرد که اگر این طوفان عظیم به سوی شمال مایل شود، آنوقت بر نیروگاه‌ هسته‌ای ۱۶۷۶ مگاواتی سوری شرکت دومینیون ریسورسس واقع در ویرجینیا تاثیر خواهد گذاشت. هر یک مگاوات می‌تواند انرژی ۱۰۰۰ خانه آمریکایی را تامین کند. شرکت دوک اعلام کرده که پس از طوفانی همانند فلورانس، با توجه به میزان خساراتی که بار می‌آورد، روزها و یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد تا انرژی تمام مصرف‌کنندگان بار دیگر تامین شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع بیشتر: reuters.com , CNN , axios.com , nytimes.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.