بیگ بنگ: آیا می توان به جهان های موازی راه پیدا کرد و یا با آنها ارتباط بر قرار کرد؟ این پرسش وسوسه انگیزی است که در مورد جهان های موازی پیش می آید. اگر فیزیکدان ها نمی توانند امکان پذیری چند نوع جهان موازی را منتفی بدانند، آیا می شود با آنها تماس برقرار کرد؟ به آنها سر زد؟ آیا ممکن است که شاید موجوداتی از دیگر جهان های موازی به ما سر زده باشند؟

universe--

تماس با دیگر جهان های موازی کوانتومی که دارای فازی مخالف با فاز جهان ما(واهمدوسیده ) هستند بسیار نامحتمل به نظر می رسد. دلیل فاز مخالف ما از این جهان های دیگر این است که اتم های ما با سایر اتم ها در محیط پیرامونی برخورد کرده اند. در هر برخورد تابع موج آن اتم انگار اندکی « می رمبد » . یعنی تعداد جهان های موازی کاهش می یابد. هر برخورد از تعداد امکان پذیری ها کم می کند. جمع کل تمام این تریلیون ها ریز رمبش های اتمی به این توهم می انجامد که اتم های بدن ما کلا به حالت قطعی رمبیده اند. « واقعیت عینی » اینشتین توهمی است حاصل از این امر که ما تعداد بسیار زیادی اتم در بدنمان داریم که هر یک به بقیه برخورد می کنند و هر بار تعداد جهان های موازی ممکن را کاهش می دهد.

این مانند دیدن تصویری تار در دوربین است. این متناظر است با جهان خرد که در آن هر چیزی گویی مبهم است. ولی هر بار که شما دوربین را میزان کنید تصویر شفاف و شفاف تر می شود. این متناظر است با تریلیون ها برخورد ریز با اتم های همسایه که هر برخورد از تعداد جهان های ممکن را کاهش می دهد. به این شیوه ما به آرامی گذر از جهان خرد مبهم را به جهان کلان انجام می دهیم . پس احتمال برهم کنش با یک جهان کوانتومی دیگر شبیه به جهان ما صفر نیست بلکه بر حسب تعداد اتم های بدن ما به سرعت کاهش میابد. چون در بدن ما تریلیون ها تریلیون اتم هست شانس برهم کنش ما با جهان دیگری پراز دایناسورها و فضاییان بینهایت اندک است اما خوب خوشبختانه صفر نیست. می توانید محاسبه کنید برای وقوع چنین رویدادی باید خیلی بیشتر از طول عمر جهان صبر کنید.

پس نمی توان برقراری تماس با یک جهان موازی کوانتومی را منتفی دانست. ولی این رویداد فوق العاده نادر خواهد بود. زیرا جهان ما با آن جهان دارای فازی مخالف میباشد. ولی در کیهان شناسی ما با نوع دیگری از جهان های موازی مواجه می شویم: یک چند جهانی از جهان هایی که با هم همزیستی دارند مانند حباب های صابون شناور در وان حمامی کف آلود. تماس با جهانی دیگر در یک چند جهانی پرسشی است متفاوت. انرژی لازم برای گشودن سوراخی در فضا یا بزرگ کردن کف فضا-زمان از مرتبه ی انرژی پلانک است.جایی که تمام فیزیک شناخته شده از پا می افتد.فضا و زمان در آن انرژی پایدار نیستند و این امکان رفتن از جهان ما را زنده نگه می دارد(با فرض اینکه دیگر جهان هایی وجود داشته باشند و ما در طول فرایند از بین نرویم)

reaching_the_universe-1366x768 این یک پرسش آکادمیک محض نیست زیرا تمام حیات هوشمند در جهان روزی مجبور به رویارویی با پایان جهان خواهد بود. دست آخر چه بسا برای فرار از این مهلکه روزی حیات هوشمند مجبور شود به جهان موازی دیگری نقل مکان کند. داده های پیشین ماهواره ی WMAP و جدید ماهواره پلانک تایید میکند که جهان با آهنگی شتابان در حال انبساط است.چه بسا روزی تمام ما در آنچه که فیزیک دان ها بیگ فریز می نامند از بین برویم.سر انجام تمام جهان تاریک خواهد شد. تمام ستارگان در آسمان خاموش خواهند شد و جهان از ستارگان مرده، ستاره های نوترونی و سیاهچاله ها تشکیل خواهد شد. چه بسا حتی خود اتم های اجسام نیز شروع به واپاشی کنند،شاید دما به نزدیک صفر مطلق فرو افتد که حیات را ناممکن سازد.

با نزدیک شدن جهان ما با آن هنگام،تمدنی پیشرفته که با مرگ جهان خود دست به گریبان است می تواند به فکر بستن بار سفر نهایی یه یک جهان دیگر بیفتد. برای این تمدن پیشرفته گزینه های پیش رو یا یخ زدن و مرگ خواهد بود یا کوچ کردن به جهان موازی دیگر. قوانین فیزیک هشدار مرگی برای تمام حیات هوشمند است،ولی در این قوانین یک بند گریز هم وجود دارد. چنین تمدنی مجبور است برای متمرکز کردن توانی عظیم در یک نقطه به منظور دستیابی به انرژی افسانه ای پلانک، از نیروی اتم شکن ها و باریکه های لیزر غول آسا به بزرگی منظومه شمسی یا خوشه ای ستاره ای بهره بگیرد. این امکان وجود دارد که این کار برای کشودن کرم چاله یا درگاهی به جهانی دیگر کفایت کند و جهان رو به مرگ را به مقصد جهانی دیگر ترک کند و زندگی را از نو پی بگیرد. احتمال آن هرچند کوچک باشد اما صفر نیست.

میچیو کاکوفیزیک ناممکن ها

1. سلام به همه من خودم چند بار این رو تجربه کردم که به جهان موازی برم هر بار هم وقتی بیدار میشم خودم رو توی یک جای سفید میبینم ولی اروم اروم همه چی عادی میشه بعد هم حس تحوع پیدا می کنم

2. توی دنیای موازی یک نسخه ز همه ی ما ست که ظاهرش کاملا شبیهمونه اما اتفاقات و تصمیماتی که آدمهای اون دنیا گرفتن باعث شده دنیای اونا شغل اونا و خودشون کمی از ما متفاوت باشه،تو هر مرحله زندگی ما تصمیماتی داریم و امکان داره اونا همون تصمیمیو بگیرن که ما نگرفتیم و باعث تغیر بشه دنیای موازی بر روی دنیای ما قرار داره یعنی چی؟یعنی همینجایی که شما توش هستی شاید تو اون دنیا دقیقا تو این نقطه یک خانه باشه،یا یک مرکز تجاری یا اصلا خونه ی خود شما اما با دکوراسیونی متفاوت،میگم که همچی بستگی به تصمیم ها داره .تصمیم ها هستن که این دنیارو با اون دنیا متفاوت می کنن.دنیای موازی کاملا یک جایی خارج از این دنیاست،مثل این که این دنیا یک پردست و برای وارد شدن به موازی باید این پرده رو بشکافید.کار آسونی نیست و شاید اصلا نشدنی باشه که منطقیه،بهتون توصیه میکنم fringe رو ببینین اطلاعات خیلییییی زیادی بهتون میده

3. کسانی که راجب جهان های موازی کنجکاو هستن سریال fringe رو ببینن کاملا علمی و واضح راجب جهان موازی و دژاوو و ضمیر ناخودآگاه و همه چی توضیح داده و شمارو از ابهام در میاره

1. به نظر من گذشته
      منسوخ واینده نرسیده است واقعی ترین زمان اینی است که میبینیم‌و در اون زندکی میکنیم باقی تخیل….

4. درود به همه. خب به نظر من جهانی که ستاره ای داره که ۴ میلیارد سال نوری از ما فاصله داره و ناسا امروز با تلسکوپ اونورصد کرده یعنی اینکه ما تو یک طناب نامرئی بهم وصلیم گذشته اینده… چون نوری که از این ستاره میبینیم برای ۴میلیارد سال پیش بوده پس ما داریم گذشته رو میبینیم،فقط هنوز به اون قدرت ادراک فیزیکی نرسیدیم در اخر هم خواستم بگم که چند نفری تو سایت خیلی ناراحت و افسرده بودند که میتونم بگم که با تمرین ذهن و مدیتیشن خودمون و با نیروی هستی گره بزنیم که در گیر این جهان قلابی نشیم امید وارم جهانی بدون غم ومرز همه داشته باشن…..

5. سلام خسته نباشید من هیچی نفهمیدم :/
    بی زحمت یکی بگه چجوری به دنیا ی موازی بریم://😐
    من برام هزاران بار پیش اومده که یه ماجرا برام اتفاق افتاده باشه که احساس کرده باشم قبلا این اتفاق برام افتاده😐 ولی فکر نکنم اون رو توی خواب دیده باشم://
    از بس تو قرنطینه بودم مخم تاب برداشته ://
    بیخیال کسی نمیدونه کجا میتونم یه راشامون پیدا کنم://¿

1. زندگی ما یک خط مستقیمه تصمیماتی که ما میگیرم شاخه هار مختلفی بهش میده مثلا تو دو تصمیم داری امروز خونه بمونی بیرون بری.و تو خونه میمونی و فیلم میبینی و…و بعدا که بیرون رفتی یه روز وارد جایی میشی که تاحالا شدی اما حس میکنی قبلا دیدیش،این اون یکی تصمیمه که میتونستی تجربش کنی و جزو سرنوشتت بوده.تحلیل علمی دژاوو اینه

2. اره منم حس میکنم چیزی ک دیدم تو خوابه یا هم تو زندگی قبلیم ولی موقعه ای یادم میاد حالم بد میشه و هر چی میگم ی چیزای یادم میاد فوبیا نمیدونم دارم یا چی؟

1. حق منم بعضی اوقات یچیزی یادم میاد و وقتی یادم میاد حالم بد میشه

6. سلام من سمانم همه نظرهاتونو خوندم خیلی پیچیله بودن بعضیا بعضیا هم زیادی تخیلی بنظرم معنی درست تخیلی یعنی چیزی که هنوز اثبات نشده نه اینکا وجود نداره ماکه از حقایق دنیا خبر نداریم🤷‍♀️بنظره منم کهکشانی به این بزرگی فقط واسهه ما خلق نشده و اگه راهیی برایه ورود به دنیایه دیگه اثبات بشه عالی میشه هیچی نیست تو دنیا که امکان نداشته باشه…
    یا یباری رفته بودیم مجلسی که دختره داشت چایی میداد یحو برام این صحنه اشنا شد نطمعن بورم تو خواب ندیدمش یعنی کجا دیدمش؟
    راستی واسه مطالبه جالبتون مرسی ^^

1. عزیزم این چیزی که تو میگی انگار قبلا دیدم اسمش دِژاوو هس برو تحقیق کن میفهمی و بعدشم یه فیلم هس روز مرگت مبارک در مورد همین دژاوو هس

2. منم بعضی وقتا کاری که انجام میدم حس میکنم قبل جایی اینو دیدم یا مثل یه خاطره می مونه از گذشته یا اینکه آینده بوده نمیدونم

7. سلام من چنبار امتحان کردم و خودم هم به جهان موازی اعتقاد دارم و خیلی چیزا دربارش خوندم ولی وقتی میخوام شیفت کنم اصلا نمیشه یکی بگه چه کنم😐😭

1. یه راه رفتن بدید من میخام برم😭😂؟!
      زندگی خیلی یڪنواخت و طاقت فرساست
      یڪی بیاد راه روش نشون بده):

1. داش تازه الان یکی از دانشمندان تونسته دنیای موازی پیدا کنه ولی هنوز چیزی اختراع نشده که بشه بهش سفر کرد

2. وای من هم نظر تو رو دارم به هر کسی می گم باور نمیکنه به نظر من نمیتونه زندگی آنقدر یک نواخت باشه حتما وسط ماجرا یه چیزی هست

8. میگن تو جهان موازی خودمون همون کسی که دوست داریم تو این جهان باشیم کسی بلده چطوری بریم ؟😂 خدایی همه چیمو میدم اگه هرکی هر راهی بلده بگه

9. من تاحالا جهان های موازی را ندیدم اما امید وارم بشر بتواند راهی برای ارتباط با جهان موازی را کشف کند

10. سلام،ب همه! بنظر من وجود این همه سیاره و ستاره در کهکشان بی دلیل یا فقط بخاطره کره ی کوچکی مثل زمین نیست اشتباه محضه! شک نکنید دنیاهای دیگه ی وجود داره و نیز موجودات زنده البته رسیدن ب اونها جای تلاش و ابزار لازمه رو داره…من دانشمند نیستم ولی امیدوارم ک در این کهکشان ب این عظمت و بزرگی تنها ما زمینیها نباشیم و روزی برسه ک دنیاها و موجوداتی رو کشف کنیم ک ب تکامل و بقای انسانها وهرچه در روی زمین هست کمک کنه

1. با سلام، زمین خود متولد شده و آینده آن نا مشخص است، شما میتوانید بعد از آخر الزمان، زمین را وصف کنید؟

1. اتفاقا اگر به علم اعتقاد داشته باشی اخر زمان کاملا برات معنی داره

2. اتفاقا برعکس،علم خودش میتونه باعث پایان دنیا و آخر زمان بشه،وقتی علم خیلی پیشرفت کنه هیچ فرقی با جادو نمیکنه،همین الانش هم پیشرفت هایی کرده که ترسناکن،مثل دادن قدرت ادراک به ربات ها که باعث میشه فکر کنن زنده و انسان هستند،یا ساخت ربات انساننما یا به کار گرفتن هوش مصنوعی تو بازار کار به جای انسان ها،علم خوبه،اما اگه خیلی پیشرفته بشه از کنترل انسان خارج میشه،چون قطعا ربات ها و هوش های مصنوعی و خیلی چیزهای دیگه از انسان ها باهوشترن

3. هی دادا اگه به علم اعتقاد داری من 10 تئوري بهت میگم که آخر الزمان وجود داره ازنظر علم

11. سلام و خسته نباشید.
    اگر اینجور که من فکر میکنم درسته لطفا جواب بدید. من فکر میکنم اگر ما به دنیای موازی دست پیدا کنیم میتوانیم با انرژی ها و سوخت و… به خود یک انرژی یا…اضافه کنیم یا یک دارویی مصرف کنیم که باعث بشه که ما زندگی ابدی یا انرژی خاص ویا یک کاری که از دست انسان بر نمیاد انجام بدیم یا وسایلی بسازیم که با مواد های روی زمین نمیتواند ساخت.لطفا پاسخ بدید دوستان.

1. عزیزم همه ی اینها بستگی به علم داره.بستگی داره که آدم های اون دنیا تا چقدر در علم پیشرفت کردن.من فکر میکنم که دنیا درست شده تا رازش کشف بشه و هربار که کشف بشه نابود میشه و یه دنیای پیچیده تر به وجود میاد،چون قطعا زندگی باید معنی داشته باشه این همه تولدو مرگ قطعا معنی داره

12. شاید جنس جهانهای دیگه مانند جهان ما از کهکشان ها و ستاره ها و سیارات تشکیل نشده باشه و هیچ چیزی یک درصد هم شبیه به جهان ما نباشه و اگه اینطور باشه حتی اگر ما اونها رو کشف کنیم نمیونیم واردش بشیم یا ازش استفاده کنیم

1. من یک فرضیه خوندم که نوشته بود ما در جهان دیگه شخصیت و علایق متفاوتی داریم و عناصر و قابلیت های انسان های اون جهان با ما فرق داره مثلا من یه رمان خوندم که گفته بود توی سیاره سیلورنا که دنیای موازی زمین باشع بجای خاک توی ساحل نقره بوده ینی یع چیز با ارزش برای ما و چیز بی ارزشی برای اونها نمیدونم رمانه درست گفته یا نع ولی اینکه تفاوت هایی وجود داره قطعا درسته

1. میشه بگی اسم رمانه که خوندی چیه ؟ من به اینجور رمان ها علاقه دارم لطفا اسمش و بگو🙏🏻

13. میشه بگید جهان واقعی کدومه اصلا ما تو کدوم جهانیم من که گیج شدم

1. جهان ثابتی نداریم، ما زمان را میگذرانیم، ادامه دارد… از میان میلیاردها اسپرم یکی از آن وارد تخمک می شود، از میلیاردها کهکشان و ستاره فقط یکی از آنان با زمین برخورد خواهد کرد و نسل زمین را تغییر دهد، ما از کجا باید بدانیم آن شهاب سنگ DNA چه نطفه ای در خودش پنهان کرده است، شاید نسل دایناسور باشد یا حتی موجوداتی پیشرفته تر، اندیشه کنید، ما از رفتار خود در رحم مادر هیچ یاد نداریم، پس در عین حال به قول حافظ مرده میشویم زنده میشویم، پس بدانید پس از مرگ نیز در قله ی جبروت هیچ از این دنیا به یاد ما نیست، در این لحظه است که انسان یکی صوفی واقعیست و به آن نظر شده در غیر اینصورت (جسم روح) در چرخه ی جهان ها و البته این جهان با جسم های مادی دیگر ادغام میگردد و به قله نمی رسد، باشد که رستگار شویم.

14. سلام چرا پوچی به نظرم بهتره درکتون رو از عوالم گسترش بدید سعی کنید با هاشمی کنار بیاد و لذت ببرید در عین حال دنبال پاسخ های سوالاتتون باشید

15. من‌ میگم اگه یه دنیای موازی وجود داشته باشه ک شخصی مثل من تو اونجا یه زندگی دیگه ای داره یا هر چیزی..چرا من‌باید اینجا باشم وقتی از اینجا بودنم‌ ناراضی ام..قطعا هدف خودکشی تو بر نامه آیندم هست..یا مرگ‌یا ترک….به یقین ۳۰‌سالگی‌ب بعدم‌رو نمیخوام‌ ببینم..میشه کاری کرد ک ی زندگی‌دیگه داشته باشم با همین جسم ک این زندگی‌یادم‌باشه و متوجه این‌ تغییر بشم..واقلا حالم‌ بده یه دختره ۱۸ ساله ک تو اوج جوونیش ب پوچی‌رسده

1. چرا پوچی آیدا خانم
      یه هدفی برای خودت تعریف کن
      به خودت انگیزه و روحیه بده

ااا هستم پسر ۱۹ ساله
      یه چیز عجیب هست به نام آینده
      چیزیه که متغیر هاش قابل تغییر هستند مثل یه صفحه شطرنج که هنوز یک حرکت هم داخلش صورت نگرفته
      آینده متغیر های زیادی داره که هر لحظه تغییر میکنن و تغییراتشون هم قابل مشاهده نیست و این تغییر ها در زمان دیگه ای صورت میگیره در زمان حال
      جهان های موازی خیلی دورن نمیشه بهشون رسید یا حداقلش علم و دانش و فناوری رسیدن به جهان موازی رو نداریم
      تازه اگه جهان موازی که میرسم بهش پر از ضد ماده نباشه
      ضد ماده ماده ایه که ضد ماده ما هستش به محض برخورد باهم هر دو ماده از هم متلاشی میشن
      و یا اون دنیای موازی خطر ناک نباشه
      اونقدر زیاد هستن جهان های که قابل سکونت باشند اما میشه این ریسک رو به جون خرید یا اصلا فناوریش رو جور کرد که بریم ؟
      راستش فقط یه راه هست که به تمام این ها پاسخ قطعی بده ولی اون راه نیاز به وسایلی برای رفتن به اون دنیا ها. لازم داره

حالا تو چندین میلیون متغیر داری
      اونقدر زیاد هستن که از آینده خوشا بیاد ولی همون‌طور که گفتم تمام اون متغیر ها فقط یه جا تغییر میکنن در زمان حال
      زمان حال رو نجات بدی آینده رو برای خودت می‌خری اگه ولش کنی
      احتمال زیاد بعد سی سالگی خودکشی می‌کنی البته این همش به خودت بستگی داره
      سوالی چیزی بود در خدمتم بای

1. احتمال این که فقط بخشی از هم به هم برخورد کنند هست اما همش بعید می‌دونم
      حالا اینم یه احتمالن دیگه هرچند کم ولی ۰ نیست

16. حرف بسیار است اما یک مطلب کلی است متن فوق من دنبال چیزی ملموس تر میگردم ، تا حد امتحان و اجرا روی خودم ، اگر کسی راه روشنی سراغ داره بگه .ممنون

17. همه چیز به هم مربوط میشن اگه به گذشته (افسانه ها)و دیدگاه مردم ان زمان دقت کنیم و دیدگاه تمام مردم گذشته کشور هارا کنار هم بزاریم همه به یه جا ختم میشن

18. انسان ها باید خیلی خودخواه باشن که فکر کنن تنها موجودات دارای تمدن کهکشانن!

19. البته من اگه فقط بشریت رو گفتم چون ما ازین گونه هستیم و منظور از تمدن یعنی هر گونه ای که به اون نقطه از سطح و دانایی برسه شاید اخرین تمدن بازمانده در جهان هستی موجودات هوشمندی در کهکشانی با فاصله تیلیاردها سال نوری دور تر از ما باشن و شایدم اخرین بازمانده ها نسل خود ما باشن.

20. این مقاله درست مثل یه داستان تراژدی علمی تخیلی میمونه.اول اینکه بحث در این مورد، درباره (تمدن) هست و نه (انسان) احتمالا ما و هزاران نسل دیگمون تا اون موقع استخوان پوسونده ایم و نسلهای بعد اون هم استخوان خواهند پوسوند.حالا این سوال مطرح میشه چرا (تمدن) باید برای ماندگاری تلاش کنه؟آیا صرفا برای بقای خودش؟یا کل جهان یه هدفیو داره دنبال میکنه و بشریت توی این سناریو قراراه به اون هدفه نزدیکتر بشه؟نمیدونم ولی بنظرم شاید صرفا هدفی مثل بقا برای رسیدن به این موفقیت خیلی چیزه کوچیکی باشه.اگه قراره کل جهان هستی روزی نابود شه چرا (تمدن) نباید نابود بشه؟بنظرم تمدن و بشریت راه بی نهایت سخت و پر فرازو نشیبی رو در پیش داره برای رفتن به جهانی دیگه باید سطح دانایی و علم گونه بشر از کیهانی که توش هست فراتر باشه و به نوعی به (دانایی مطلق و خداگونه) درباره تمام کیهان،جهان هستی و تمام رمزو رازش رسیده باشه و حالا بعد از اون پا بذاره به جهانی دیگه ای که هیچ شناختی ازش نداره شاید قوانینش و شرایطش با وجودش در اونجا در تضاد باشه.واقعا این شبیه یه تراژدی علمی تخلیه!

21. انیشتن میگه :
    هر چی به سرعت نور نزدیکتر بشی ،زمان برات سریعتر میگذره
    اگه به سرعت نور برسی، زمان برات متوقف میشه
    و اگه از سرعت نور رد شی ، زمان برات به عقب برمیگرده

خب تصور اکثر ما اینه که ما در زمین و زمان خودمون به عقب برمیگردیم ، مثلا از سال 1396 میریم به سال 1356
    خب این ساده ترین تفکره
    و با خیلی از پارامترها جور درنمیاد
    مثلا سال 56 موقعیت زمین تو منظومه خورشیدی در چه مختصاتی بوده و موقعیت منظومه نسبت به کهکشان راه شیری تو چه مختصات و … پس نباید احیانا محل اشتباه ظاهر بشیم !!
    پس چندتا نظریه که بصورت فرضیه تو ذهنم دارم رو به شما عزیزان میگم:
    ساده میگم
    تصور کنید در یه اتاقکی قرار دارید که داره با سرعت فراتر از نور حرکت میکنه مثلا بمدت یکساعت (البته زمانشو فرصت توضیح ندارم،چون اون موقع زمان بی معناست)
    بعد از اینکه در اون اتاقک رو باز میکنید ،ممکنه این اتفاقا افتاده باشه
    1-طبق تصور عامیانه مردم شما به سال 56 برگشته باشی.
    2- عقربه های جهان بخاطر ما عقب نمیرن ، این ما هستیم که در همین زمان و مکان به عقب رفتیم، یعنی در همین عصر جوانتر شدیم و بدن ما عقبگرد فیزیکی داشته نسبت به زمان حال (البته احتمال اینکه حافظمون هم جوان شده باشه یا بدتر بگم، به عقب برگشته باشه و تا اون لحظش پاک شده باشه هم هست.
    3-ما به سال 56 رفتیم ، ولی نه در خونه و منظومه خودمون بلکه در یه جهان موازی دیگه که البته مربوط به گذشتمونه(چون بنظر من جهان های موازی گذشته و آینده وجود داره و زندگی ما مثلا شبیه به اسلایدهای شدید و زیاد عکسه با اتفاقها و فراز و نشیب های زندگی، که اگه این اسلایدهای عکسه ما رو کنار هم توی یه خط صاف بچینی ، کل عمر ما از وجود تا مرگ در یک لحظه دیده میشه ، ولی برای خود ما که داخل این اسلاید های عکس هستیم باید با چاشنی زمان همراه و سپری بشه ؛ حالا تصور کنید هر عکس یک دنیای موازیه…)
    4-شما در مکان خودتون به گذشته میرید ، ولی حق دخل و تصرف و تغییر ندارید ، بعبارتی وقتی از سرعت نور رد شدین ناگهان خودتونو توی گذشته میبینید و خیلی راحت وقایع قدیم رو درک میکنید ولی فقط حق تماشا دارید و بمحض اینکه سرعت بحالت عادی برگرده ، دید شما قطع میشه و به زمان حال برمیگردید

یادتون نره در دنیای فعلیمون هنوزم میشه یسری چیزای خیلی محدود رو پیدا کرد که سرعتشون به نور نزدیک باشه ، فقط یکم خلاقیت میخوان و صد البته فشار کار

عزیزان من که 4 ساله دارم تلاش میکنم تا ببینم اینهمه طراحی و نظرام آخرش چی میشه
    آخر حرفام نوشتم فشار کار،چون باید کار بکنی تا درآمد داشته باشی و بتونی طرح هات رو جلو ببری و از طرفی تمسخر دوستان و آشناها و حتی خانواده رو تحمل کنی ، که آخرش شاید 1% موفق بشی شاید همونم نشی.

اینجا حرفای دلمو نوشتم چون میدونم خیلی ها درکش میکنن و همینطور خواستم به اشتراک بزارم افکارمو تا کمکی باشه واسه عزیزانی که ایده هایی در این زمینه دارن و میخوان افکارشون رو پیاده کنن.
    امشبم خیلی اتفاقی واسه تحقیق به این صفحه و سایت اومدم و از آشنایی با همه شما عزیزان خوشحال شدم.

خدانگهدار همتون

1. اقا فرهاد تقریبا بیشتر نظرات شمارو من هم معتقد هستم واینو اضافه کنم ما به هر شکلی که در زمان سفر کنیم تمام اتمهای بدن ما مغز ما حافظه ما واگاهی ما فقط وصرفا متعلق به همان زمانیه که دران هستیم ‌.وهرگز نخواهیم فهمید که چند ساعت پیش از یک زمان و جهان دیگری امدیم.

2. درود .مختصر ولی دقیق توضیح دادین فکرم خیلی مشغول این موضوعه

3. من ایمان دارم که این جهان فراتر از اون چیزیه که ما فکرشو میکنیم و مغز ما هم فراتر از هرچیز
      و من مطمئنم که سفر به اینده گذشته به جهان موازی و هرچیز دیگه ای که تو ذهن ما خیلی بزرگ و غیر قابل انجامه ممکن داره فقط لازمه ما از یک دید دیگه نگاهش کنیم فقط کافیه به قدرت مغزمون ایمان داشته باشیم
      و من ایمان دارم که ما بعد از مرگ وارد یک دنیای دیگه و یک جهان عالم دیگه میشیم و این هیچوقت تموم نمیشه بلکه بارها بارها تکرار میشه تا نابودی جهان

4. مطمئن باشین شما موفق میشید در صورتی که یک درصد هم به اون نشدن فکر نکنین. ببینید آدمای کمی هستن که نیرو ها و انرژی خاصی دارن و ما شاید همینطور مسخره کنیم و از کنارش رد بشیم اما اونا تونستن و تنها اسلحشون باور قلبیشون بوده امیدوارم که به اونی که میخواین برسین توی کارتون یک درصد هم به خودتون شک نکنین موفق باشید

22. دوستان سلام.من خودم چند بار تجربه عجیبی داشتم و دارم .اینکه در حال خواب ی اتفاق بشدت عجیب برام میفته.که گفتنش موی تن آدمو سیخ میکنه.لطفا ی منبع معتبر یا شخص متخصص این موضوع را بمن معرفی کنین.تشکر.

23. براي اين چالش فكري مثبت كه ايجاد كرديد( جهان هاي موازي) نهايت سپاس را دارم.

24. براساس برخی نظریه های فیزیک، ما سوار قطار زمان هستیم و در ایستگاههای اتفاقات، آنها را ملاقات میکنیم.
    بهرحال نظریه است و در عالم واقعیت آزمون این فرضیه تقریبا غیر ممکن است…

25. باسلام.من خودم از بچگی این قابلیت را داشتم که میتونستم اینده را ببینم.به نظر شما اینده ای که هنوز اتفاق نیفتاده چگونه قابل رویت است؟
    یا بعضی ها میتونند پیشگویی درست داشته باشند.چند وقت پیش صحنه ای در بیداری دیدم که دقیقا یک هفته بعدش برام همونطور بدون کم وکاست اتفاق افتاد.چگونه قابل توضیح است؟یا خوابهایی میبینم که چندی بعد برام اتفاق میافته! خودم موندم که چطور ممکنه!وقتی در شکم مادرم بودم پیشگویی به مادرم گفت: بچه ات پسره وجای گلوله در پشتش داره که بلافاصله پس از تولدم مشخص شد وهنوز ان نشان تو پشتم حکاکی شده است! ……………

26. شاید قرنها پیش پرواز ، علوم دیجیتال و . . . . سفر به کرات دیگر افسانه ای بیش نبود ولی انفاق افتاد پس شاید هر رویدادی که پایه علمی داشته باشد روزی محقق شود

27. یه فیلمی بود به اسم mist که درباره باز شدن دروازه یکی از جهانهای موازی تو زمینه که داستان جالبی داره پیشنهاد میدم حتما ببینید

1. من ۹ ماه دچار افسردگی حاد شدم و تو اون مدت حال بدی داشتم ولی یه روز بیدار شدم دیدم دلم میخواد حالم خوب بشه و رواندرمانی رو شرو کردم تو دوره درمانم خوابهای عمیقی میدیدم که حتی درمانگرم تعجب میکرد.من دوبار از یه چیزی مثل یه دریچه نامرئی رد شدم و وقتی رسیدم اونور دیدم همه کسایی که اطرافم هستن با تعجب دارن نگام میکنن و من با ترس میخوام برگردم و مدام میگفتم من الان نباید میومدم اینور..چند بارم کلا از زمین خارج شدم،بار اول وقتی خارج شدم برگشتم خودمو دیدم که خواب بودم ولی بارهای دیگه کاملا تو فضای خارج از جو زمین بودم و معلق تو تاریکی میرفتم تو جاهایی که تو اون فضا معلق بودن.من مدام تکرار عدد ۱ رو میبینم ولی نمیدونم مفهومش چیه.

28. یه نظری میدم ممکنه خیلی هاتون راحت ازش رد شین
    دنیای موازی وجود داره اما نه اونطور که میگن وقتی یه پچه ای مثلا 5 ساله فرض کنید بر اثر تصادف فوت میکنه روح اون وارد یه دنیای دیگه ای میشه و اونجا احتما ا اینکه تا 60 سال عمر هم کنه زیاده

29. من گاهی برام چیزایی اتفاق میفته که تکراریه.حس میکنم قبلا اونا رو دیدم.این ممکنه یک دنیای موازی باشه؟

1. دقیقا من هم گاهی نسبت به صحنه هایی که میبینم همین حس رو دارم
      خیلی دوست دارم بدونم دلیلش چیه

30. این جهانهای موازی خیلی خیلی جالبه اگه وجود داشته باشه اما باورش سخته

31. من دیپلمه هستم رشته هم ریاضی نیست شاید باور نکنید درک من از اینه هست دنیا ما در بعد چهارم قرار داره ساخته شده دنیا ما سه بعد هست در بعد چهارهم شکل گرفته فقط محدوشو پیدا نکردم دوست عزیزی گفته دروازه وجود داره ورود دنیای موازی نه وجود نداره حتی دنیا ما نسبت دنیا مواری عمل و عکس العمل وجود داره بینهایت تعریف نشده هست چون بی نهایت زمان وجود نسبت به هم عکس العمل دارنند هر بینهایتی تو ظرفی بزاری نتیجه گیری بشه. چند ساله ذهنمو در گیر کرده ربطی هم به سواد نداره آلبرت انیشتین دیپلم ردی بود خودتون دنیا پیرامون خدا رو چه جوری درک کنی

1. اصلا معلوم نیست چی میگی آقا محمد. یه خورده روی جمله بندی کار کن بعد نظریه بده.

2. محمد خودت متنی رو که ارسال کردی، یه دور بخون. ما رو دست انداختی؟ چی نوشتی؟؟ هر چی تلاش میکنم هیچی نمیفهمم
      فکر کنم تو خودت از جهان موازی اومدی

32. آقای فرید همه چیز دان، به طور مثال فنچ میتواند با کروکودیل جفتگیری کند؟
    در منطق شما شیر با گورخر و گرگ با گوسفند همزیستی دوستانه ای خواهند داشت؟
    چرا راه دور برویم آیا آمریکا به عنوان یک قدرت جهانی پیشرفت های روزمره ی چین را به عنوان تهدیدی برای موجودیت خود نخواهد دید و از سیاست های قدرت طلبانه ی روسیه ی امروز، حمایت خواهد کرد؟
    اصولا بقای یگ گونه یا ماده و… در از میان بردن تهدیدات خارجیست به جهت حفظ و ازدیاد گونه خود.
    به هر حال گمان من اینست که با حضور آنها دست نوازش،بر سرمان کشیده نشود!

33. Tom اين چيزي ك در موردش حرف مزنيد بهش ( اشنا پنداري يا dejavo) ميگن توضيحش طولاني بهتره كلمه اشناپنداري رو تو گوگل جستجو كني
    ولي در مورد دنياهاي موازي به نظر من اين دنياهاي موازي هيچ ربطي به ادم فضائي نداره. دنياي موازي وجود داره. و مثل دنياي خودمونه يه نسخه كامل تر از دنياي ما يعني يكي شبيهه من يكي شبيهه شما تو اون دنيا وجود داره. امكان سفرش هم حتما تا چند سال ديگه بوجود مياد كه نياز به انرژي بينهايت داره و يه مشكل ديگ ك ميدونم اينه كه موقع انتقال انجوري نيست كه يه در باشه بريم اون دنيا و بيايم عمليات انتقال اينجوري كه تمام اتمهاي بدنمون از هم جدا ميشن و به صورت( موج نور مثلا) انتقال انجام ميشه و دوباره فرايند بازسازي انجام ميشه و اون انرژي عظيم مورد نياز هم واسه همينه مشكل اينجاست كه تو عمليات بازسازي اگر اتمها جابجا بشن إمكان داره گوشمون كف پامون در بياد.

34. ایاتاحالا کسی توانسته به جهان های موازی سفر کند ایا دروازهای وجود دارد یاهمه چیز حدس وگمان است

35. درباره نظر علی آقا عرض کنم که نگاه به تاریخ گذشته نمیتونه ملاک درستی برای پیش بینی آینده علم باشه . همونطورکه میبینید روند پیشرفت علم تاصد سال پیش کند بوده. درچند دهه قبل کمی سرعت گرفته و حدود بیست سالی هست که سرعت پیشرفت علم شتاب زیادی پیداکرده . باتوجه به اینکه علم بصورت تصاعد هندسی پیشرفت میکنه پس شاید دستاوردهای علمی 50 سال آینده به اندازه کل تاریخ ماقبلش باشه وبطورحتم بادنیایی غیرقابل تصور حتی خیلی متفاوت تر از تخیلی ترین فیلمهای امروز.
    با نورا ونظرش درموردمعجزه موافقم ضمن اینکه تردد درجهانهای دیگرازطریق خواب ممکنه وهمچنین ورود موجوداتی از اون دنیاها به دنیای ما .
    جناب نصرتی عزیز همونطورکه اشاره کردیداحتمال وجودتمدنهای فرازمینی کاملامحتمله وحتی اینکه ممکنه ماسالهاتحت نظر ورصد اوناباشیم والبته خیلی کاری به کارمون ندارن چون وقتی میتونن درکیهان سفرکنن چه احتیاجی به غارت زمین ونابودی موجودات اون (ما انسانها)دارن؟همونطور که میدونیدبشرهرچه بیشترپیشرفت میکنه بیشتربه این فهم میرسه که باید مراقب دنیای اطرافش باشه . به همین دلیل میشه استنباط کردموجودات فرازمینی به این درک رسیدن که بایدقلمرو خودشون رو (که زمین هم جزوش هست) تحت حمایت قراربدن ودورادور مواظب ماباشن. درست مثل همون کاری که مثلادولت آمریکا یا بعضی کشورهای دیگه درموردقبایل خیلی کوچیک که زندگی بدوی دارن انجام میدن.
    دست آخریه خبرخوب بهتون بدم : برخلاف اون چیزی که درفیلمهای احمقانه علمی تخیلی ساخته انسانهای همنوع کش ومتجاوز تبلیغ میشه (که تمدنهای فرازمینی رو قاتل انسان وتمدن زمینی قلمدادمیکنن) درسالهای آینده مابااین تمدنها ارتباط کاملانزدیکی خواهیم داشت وحتی ماروباخودشون به محل زندگیشون میبرن ومیتونیم دنیاهای خارج ازتصور وزندگی وتمدن اونارو ببینیم(واقعا جدی میگم) احتمال اینکه اوناهم به شکل انسان باشن بسیارزیاده (البته باکمی تفاوت ظاهری) بنابراین ممکنه حتی باهاشون وصلت کنیم وفامیل بشیم ( وبازهم کاملا جدی میگم)
    خواستین بیشتردراین موردصحبت کنیم خبربدین , خوشحال میشم :
    pharid_salehy@yahoo.com

1. الان من میخوام‌بدونم اگه میشه من تو یه جهان یا دنیای دیگه ای زندگی کنم چرا الان باس تو جایی باشم ک ازش ناراضی ام …یا مرگ‌با ترک یکی از اینا رو میییخواامممم

1. آره اون سریال فوقالعاده است اون باعث شد من از سه سال پیش شروع به تحقیق درمورد جهان ها کنم و اتفاق هاییی هم برام افتاده ک من رو خیلی گیج کرده خیلی وقته از این اتفاق میگذره و وقتی یادش میوفتم فکرم دوباره بدجور درگیر اون میشه امید وارم یک بار دگ هم اون حالتو تجربه کنم من مطمئنم ک یه روز نیشه و می تونم بلاخره به جهان دگ دست پیدا کنم

36. دوست عزیز ! جهان های موازی هم در ابعاد کیهانی وجود داره و حتی بزرگتر هم در ابعاد کوانتومی و حتی کوچیکتر ! اونقدر هم وسعت داره که نمیشه راجع بهش صحبت کرد ! .

37. تا حالا براتون پیشومده که احساس کنین یک صحنه ای معمولی رو تو یک روز عادی قبلا دیده باشید؟؟می خواستم بدونم که این به جهان های موازی ربط نداره؟ اینکه تو خواب بعد روحانی ما فارغ از مکان و زمان به همه جا سفر میکنه حتی به جهان های موازی درسته یا نه؟..لطفا جواب بدین…

1. سلام . من اینطور فکر نمیکنم . فکر میکنم شاید شاید این موضوع بخاطر تداخل حافظه کوتاه مدت با بلند مدت باشه شاید .

2. اوهوم واقعا واسه من خیییییللللیییی پیش اومده چرا ؟ به نظرم دیدگاه محمد درست نیس یا حداقل قانع کننده نیس!!!
      آقای سمیر عزیز!!!
      میشه خواهش کنم جواب بدید؟
      منتظر جوابتونم مممممممنننننووووونم از تون!!

1. اما من فکر میکنم که رویا ها و خواب های پیچیده همون اتفاقات واقعی هست که توی دنیای موازی برای خود تو اتفاق می افته و اینکه یک صحنه رو حس میکنید که دیدید و تکرار میشع میشع گفت به دنیای موازی هم ربط داره جهان ما و هر جهان دیگه خیلی پیچیده تر از این حرفاس و هر احتمالی رو باید واسش در نظر گرفت

3. نه این دیدگاه اشتباهه اون یه عملکرد اشتباه مغزی که مربوط به ذخیره ی اشتباه اطلاعات در حال دیدن در حافظه ی بلند مدت به جای حافظه ی کوتاه مدت میشه که چون حافظه بلند مدت معمولا خاطرات یا کار هایی رو به یادمون میاره که قبلا اتفاق افتاده ما فکر اطلاعاتی که الان مرور کردیم رو قبلا نیز مرور کرده بودیم هیچ ربطی هم به جهان موازی نداره مقاله مرتبط هم در همین سایت بیگ بنگ موجوده میتونید سرچ کنید و بخونید

4. اگر میخواهید بیشتر درباره دنیاهای موازی بدونید بهتون پیشنهاد میکنم سریال stranger things رو تماشا کنید. توی اون سریال به خوبی توضیح داده و باعث میشه انسان بهتر متوجه بشه.

5. برا من پیش اومده بعضی وقتا یه صحنه هایی میبینم که انگار قبلا هم دیدم من حس میکنم ما تو جهان موازی زندگی میکنیم

38. سلامی صمیمانه
    با عمر میلیاردها ساله ای که کاینات دارند وتنوعی که موجودات زمینی(دارند) آیامنطقی نیست اگر بگوییم بارها موجودات اولیه و هوشمند اجرام فضایی د_
    یگر اینجا آمده اند و از آنچه میخواستند ما را متاثر کرده ا ند و از آنچه میتوا___
    نستند برده اند؟

39. به نظر من ما فعلا زندگی روی کره ی زمین را درست یاد نگرفته ایم .اگر زمین دچار مشکلات کمبودها جنگ الودگی شده باعثش خودمان هستیم .ما این کره ی خاکی وقابل سکونت را داریم از بین میبریم ودرکیهان دنبال جای دیگر ی برای سکونت هستیم تا انجا را هم مثل زمین کنیم .واقعا که!!

40. اگه مابتونیم مثلا هزار سال دیگه رو تصور و پیش بینی کنیم آیا تونستیم به مفهوم جهان های موازی نزدیک بشیم ؟! آیا فقط با شتاب دهنده های ذرات میتونیم جهان های موازی رو درک کنیم ؟! تاریخ که این طوری نشون نمیده و من هم اینطوری فکر نمیکنم !

1. به نظر من این کار شدنیه این که برخی از انسانها با قدرتهای فرامادی تونستند به زمان قبل یا بعد سفر کنند یا فرشته ها در غالب مادی از عوالم دیگه به این دنیا بیان یا دیده شده که مرده ها برای لحظاتی به این دنیا اومدندو همه اونها در تغییر مسیر زندگی نقش داشتند یعنی از یک جهان به این جهان اومدندپیامبران مرده ها رو زنده می کردند که به این کار معجزه گفته می شد و معجزه یعنی کنار هم قرار گرفتن عوامل مادی به عبارت دیگه معجزه توسط هر بشری قابل تحققه به شرطی که عوامل مادی درست ردیف بشن من شک ندارم ما قادر هستیم بین جهان های دیگه تردد داشته باشیم